hallo,
ik heb een 2.0 dtl motor in mijn zafira
als ik wil starten na een stilstand van +/- 8 uur of langer
wil de motor niet gelijk aanslaan,als ik vervolgens weer start slaat hij gelijk aan en komt er een beetje een rookpluim uit de uitlaat.
kan het de oorzaak zijn dat de gloeibougies niet goed zijn?
of moet ik ergens anders aan denken.
Geplaatst door piet9018 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
paulus8635 (0), 20 jaar geleden
nee die werken pas bij zo'n type moter onder de 5graden denk dat ie lucht trekt ergens of retourslangetjes of ringetjes op verstuivers of filter oring
opc8275 (0) PRO, 20 jaar geleden
waarschijnlijk de retourdarmpjes vervangen van de mazout , als er lucht in de mazout komt start hij niet . deze darpjers zijn verstorven
succes
Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden
opc......ik neem aan dat je met darmpjes retourslangetjes bedoeld......maar wat is mazout? diesel?
piet9018 (0), 20 jaar geleden
ik heb zo darmpjes of zoals ze bij ons zeggen slangetjes reeds vervangen
piet9018 (0), 20 jaar geleden
maar dat heeft niet geholpen
jagerdj (0), 20 jaar geleden
In antwoord op je vraag wat mazout is:
Stookolie is één van de producten voortkomend uit de raffinage van ruwe aardolie. Het wordt onder de naam mazout gebruikt als huisbrandstof voor de verwarming van gebouwen. Het kan ook als motorbrandstof dienst doen omdat het gelijkaardig is aan diesel.
Om het onderscheid te maken tussen mazout en diesel, en zo fraude te voorkomen, geeft men de producten een verschillende kleur: mazout is rood, diesel is licht geel. Mazout is milieuvriendelijk en veilig. Grote hoeveelheden mazout kunnen zonder enig gevaar opgeslagen worden in al dan niet ingegraven opslagtanks. Bij een normale omgevingstemperatuur is het product zelfs niet ontvlambaar.
Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden
dirk jan..bedankt voor de duidelijke uitleg.
asimonse (0), 20 jaar geleden
Is er al een oplossing voor het probleem? Deze vraag komt steeds terug...
piet9018 (0), 20 jaar geleden
ik heb nog geen oplossing maar als het vriest start de motor gelijk en als het boven +/- o graden is en ik gloei 3 keer achter elkaar start de motor ook gelijk,
nu begin ik er aan te denken dat de pomp en nokkenastiming niet precies goed staan zodat je niet de maximale compressie hebt bij inspuiting?
misschien kan iemand hier meer over vertellen.
piet