Opel Astra: Startmotor 1.7 D en TD

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 D en TD

Hallo,

wij hebben een 3tal opels in onderhoud. Van allemaal gaat de startmotor geregeld kapot door mee te draaien. Dan vervangen we het contactslot (elektrisch gedeelte) en de startmotor. Maar het blijft gebeuren... Iemand enig idee wat we verkeerd doen? Of is dit gewoon een opel ziekte? Ik hoorde al van andere mensen die een paar jaar met een corsa reden dat ze in die periode ook zeker 2 maal de startmotor vervangen hebben...

Heeft er nog iemand dat probleem?

jeroenmonteyne

Geplaatst door jeroenmonteyne (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Komt meer voor bij de Opel, net bus grote beurt gehad bij universele garage, en daar stond er ook een opel met hetzelfde probleem, en de opmerkingen waren ook al dat ze vaak opels hadden met dit probleem.

Vroeger voor de baas ook in Opels gereden maar toen ook al vaak problemen.

Cor

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik weet dat dit probleem al mee wordt gesleept vanuit de opel kadett 1.7D...

ernst2884 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat ik weet is dat het belangrijk is dat je er niet een te grote accu inzet, als het een reductiestarter is dan kan hij te snel gaan draaien met een grote capaciteit accu, en loopt de startmotor stuk. Dus, alleen het door de fabriek voorgeschreven Amperage accu monteren.

Siem Bijman (160) PRO, 17 jaar geleden

Monteer een "originele" startmotor. Wij hebben ook een Corsa in onderhoud gehad, waar de startmotor 3x is doorgebrand doordat deze mee bleef draaien. Gelijk de eerste keer het contactblokje meevervangen, maar het probleem was pas opgelost nadar we een originele startmotor hadden gemonteerd. Achteraf gaf de leverancier toe dat er problemen waren met deze startmotoren.

Om je klant te behoeden voor het doordraaien zou je een lampje kunnen monteren in het dashboard dat brand tijdens starten. Hij kan dan direkt zien if de starter blijft aangestuurd.

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

HET probleem ligt enkel en alléén aan het mechanisch kontaktslot die bij warm weer blijft hangen in de startstand en daardoor de starter vernield .
KONTAKTSLOT demonteren en opendoen en goed smeren en dan terug monteren en tprobleem zal opgelost zijn .
Is inderdaad klodden met die kontaktsloten . DE nieuwe ( astra h en vectra c ) kunnen dit nie meer hebben , want de starter kan niet meet draaien als de motor al draait . NA 20 jaar hebben ze da bij opel eindelijk ingezien !!

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Heeft lang geduurd dan daar voor ze het licht hebben gezien....
Verschillende start motoren laten vervangen, auto van de zaak/baas en contactslot meestal i.d.d. boosdoener.

Hebben ze toch leuk aan verdiend daar ;)

LOTUS (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat de Isusu motoren betreft laat het filter niet leeglopen op de starter wat heel veel gebeurt voor de rest opc 8275 volgen

Groetjes en veel start plezier

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.