mijn vrouw start auto, slaat normaal aan maar zij zegt dat airco niet werkte en voelde ook dat ventilator voor frisse lucht niet draaide. Reed naar huis (7 km) maar rook onderweg schroeilucht. Dacht dat het auto voor haar was. Onderweg geen brandende waarschuwingslampjes gezien.
Ik controleer nu auto, ventilator draait wel, maar bij starten hoor ik alleen een tik en na enkele keren zelfs dat niet meer. Startmotor draait dus niet. Onder mototkap een schroeilucht, oliepijl goed en riemen ook zo te zien. Accu pas vernieuwd, hij is nog vol.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo dick
heb het zelfde mee gemaakt was ook mijn vrouw die dit mee maakte had de zelfde sintomen die je beschrijft
anwb gebeld en kreeg te horen dat de start moter was door gebrand
( was in het weekend toen dit gebeurde ) ik smaandags naar de opel garage en daar hebben ze hem gemaakt : nieuwe start moter er in en een ander contact slot kosten over de 400 euro
ze zijde dat het aan het contact slot heeft kunnen zijn die kan blijven hangen en dan brand je startmoter door moest hem regelmatig met olie inspuiten en vooral bij warm weer
sucses ermee hoop voor je dat het mee valt
inderdaad, probleem met startblokje dat stuk was , startmotor was blijven meedraaien en verbrand. Was 12 juni de tweede astra met hetzelfde probleem in de garage.Rekening wordt opgestuurd, nog geen prijs bekend dus, Bedankt voor meedenken.
18 jaar
Die vrouwen toch!;-)
Stomtoevallig gebeurde bij mij(n vrouw) gisteren hetzelfde.
Ik kom vanaf het werk naar huis, helemaal geen probleem.
Aircootje aan, muziekje erbij.
Zij rijdt een uurtje later met de auto weg en na 15 minuten gaat de telefoon.
De auto is er mee gestopt en er komt allemaal rook onder de motorkap vandaan en hij start niet meer.
Daar aangekomen blijkt dat de startmotor mee is blijven draaien.
Ook had ze bij het stoplicht al gemerkt dat de aanjager het niet deed.
Waarschijnlijk is de sleutel na het starten in de 'startstand' blijven hangen.
Als ik de auto wilde starten kon ik de sleutel ook in die stand laten staan.
Helaas had mijn vrouw hier niets van gemerkt.
Als het goed is komt morgen mijn startmotor binnen en hoef ik mijn auto niet meer aan te duwen om te starten.
Alleen morgenochtend dan nog om op mijn werk te komen.:-(
Het ergste is dat het probleem mij wel bekend is.
Door de warmte in de auto (40 a 50 graden na een dag in de zon staan?) loopt het vet uit het contactslot en gaat deze steeds stroever.
Als je dit op tijd smeert heb je normaal gesproken geen probleem.
Maar sommige mensen leren het alleen op de harde manier!!
Waarmee kun je dan het beste smeren? Gewoon vet, WD40, silicone spray of misschien zelfs graphiet poeder.
Vind ik altijd lastig bij allerlei klusjes waarmee te smeren
18 jaar
Ik heb hier een busje staan van Tunap speciaal voor contact/deursloten.
Aangezien ik toch ook het contactblokje ga vervangen haal ik gelijk het slotje er uit en vet ik dit in met zuurvrije vaseline.
Het vet moet natuurlijk niet te dun zijn anders loopt het er gelijk weer uit.
Kosten bekend, revisie startmotor en nieuw startblokje . Kosten bij opel garage incl arbeidsloon waren euro 401,30.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar