Dat heb ik weer , de startmotor blijft hangen in het vliegwiel (mijn vrouwtje rijdt , natuurlijk , en heeft het niet in de gaten) en wordt finaal opgestookt en de motor slaat af. Geen probleem zou je zeggen , dacht ik ook , even een andere starter erop en klaar is kees.
Mooi niet dus , hij gaat perfect rond maar slaat absoluut niet meer aan.Motormanagment lampje knippert 1 keer en blijft dan aan , wel benzine maar geen vonk.
Kan het zijn dat de startmotor even als dynamo (weet ik veel hoeveel volt) heeft gewerkt en de computer cq onstekingsunit heeft opgeblazen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het 1 keer knipperen van het motormanagement lampje geeft aan dat deze in elk geval niet zijn eigen diagnoseprogramma kan opstarten...Dus ik denk dat je in de juiste richting zit, heb je het managementsysteem al gereset (lees: uurtje van de accu)?
Verder kun je even de bekabeling nalopen/meten, er kunnen hoge spanningen opgebouwd zijn...
niet toevallig bij het vervangen van de startmotor per ongeluk een stekker/kabel losgetrokken van de onsteking?
Nou , ik heb het toevallig vandaag gevonden. En inderdaad had ik een kabelbreuk van bobine naar onsteking , weggemoffeld onder plakband uiteraard.
Waarschijnlijk heeft er ooit zo'n scotchblokje opgezeten (zo zag het er uit) ivm. een vroegere LPG installatie.
Dus , ook weer opgelost.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar