close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra F (C1.6NZ): versnellingsbak vullen via achteruit-schakelaar

Bouwjaar: 1993

Ik stel deze vraag opnieuw omdat er niet meer gereageerd wordt op mijn oude topic.

Ik wou weten of je zonder risico de achteruit-schakelaar los kon schroeven om op die manier de olie bij te vullen.Want ik heb geen zin om me auto dan te laten weg slepen als er een onderdeel bij het los schroeven in de versnellingsbak verdwijnt.
Omdat je niet zo goed bij de nivo-stop kan om bij te vullen omdat er een subframe voor zit.Vroeg ik me af of het ook op die manier kan.
De achteruit-schakelaar is dat ding waar een stekkertje voor op je versnellingsbak zit?

Groetjes
Astra rijder

Geplaatst door

astra rijder (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan inderdaad....geen probleem....wel de andere stop losdraaien om het nivo te bepalen.

Opeltje 0
badge

20 jaar

Bedankt Opeltje kan ik eindelijk me nivo van de versnellingbak kijken of er nog voldoende olie in zit.

Groetjes
Astra rijder

astra rijder 0

20 jaar

Ik heb net me versnellingsbak gecontroleerd en er zit voldoende olie in. Toen ik de nivostop-boutje los draaide kwam er al een beetje olie uit dus er zat voldoende olie in de versnellingsbak.
Misschien weet een van jullie mede formers waar het geratelt misschien vandaan komt als hij op tempratuur is.

Groetjes
Astra rijder

astra rijder 0

20 jaar

Druklager waarschijnlijk.
Trap de koppeling in als hij rateld en als de ratel dan weg is weet je het zeker, druklager vervangen .
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

20 jaar

klopt als ik mijn koppeling in trap als hij ratelt dan is het geratel weg.
Hoe duur kost zo`n druklager ongeveer?
En kan het kwaad als ik er door mee blijf rijden of heb je de kans dat hij vandaag of morgen kapot gaat en hij neemt me versnellingbak of me motor mee naar de eeuwige autovelden?

Groetjes
Astra rijder

astra rijder 0

20 jaar

Astra rijder ,ken je het spreekwoord : de kruik gaat zolang te water tot hij barst? Nou dan.
Er kan inderdaad meer kapot ,zoals het diaphragma van de drukgroep en / of de koppelings hefboom.
Een druklager kost ongeveer ¤40,=.
De hoeveelheid werk is afhankelijk van het feit of er een vlak vliegwiel of een komvliegwiel is gemonteerd.
Bij een komvliegwiel moet de versnellingsbak ge-demonteerd worden,bij een vlak vliegwiel niet.
Succes,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

20 jaar

nog even een tip , ook voor de anderen die dit lezen :
Op deze site kan je alle onderdelen vinden , met de prijs erbij.
http://www.auto-onderdelen.com/

Hans4040 1285
badge vip badge

20 jaar

Oh jeetje ik rij al zo`n 12.000km dan met een kapotte druklager.
Ik dacht namelijk eerst de de kap die over je uitlaatspruitstuk zit de boosdoener was omdat hij was doorgerot. En toen was het de uitlaat die op de lasnaden gescheurd was. Ik hoop dan dat die druklager niks verder gesloopt heeft wat je zei.

Maar nog bedankt voor je tip Hans ik zal een afspraak maken bij de garage die de koppeling heeft gedaan.

Groetjes
Astra rijder

astra rijder 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.