close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett GSi 2.0 16V: Startprobleem

Bouwjaar: 1989

Hallo allemaal,

Ik hoop echt dat er mensen/monteurs zijn die mij met mijn probleem kunnen helpen. Ik ben in bezit van een opel kadett GSi 16V (C2.0XE) uit 1990. De auto hielt er een paar maanden geleden spontaan mee op. Niemand kan het probleem achterhalen. Omdat de auto mij al 7 jaar trouwe dienst heeft bewezen en vorig jaar bij een compressietest bij een kilometerstand van bijna 310.00km de auto nog steeds een goede compressie bleek te hebben, wil ik hem niet zomaar opgeven. Het probleem is dat de bobine op een of andere manier continu stroom krijgt aangeboden (Deze was namelijk ontploft)Ik heb de bobine met ontstekingsmodule vervangen + de verdelerkap, bougies, bougie-kabels. Als ik de auto probeer te starten wordt de bobine kokendheet en is er geen vonk bij de bougies. Kreeg bij de opeldealer de tip om de massa te controleren. Heb er ook een nieuwe massaklem opgezet. Dit hielp ook niet.

Wie kan mij helpen? Ik ben radeloos en kom er niet meer uit.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

superpaddo (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ALs de bobine kokend heet wordt kan het de onstekingsmodule zijn die is doorgeslagen,maar die heb je al vervangen las ik.

Het kan ook zijn de min draad van de bobine ergens ongewenst tegen massa aanligt.Ik werk zelf niet bij OPEL,maar een aantal mensen op deze site wel die misschien meer informatie kunnen geven.

Ik moet zeggen het probleem lijkt mij niet zo moeilijk om dit op te lossen,als je maar een beetje de juiste kennis hebt.Een redelijk tot goede monteur moet de oorzaker kunnen vinden.

groeten Alexander

alexander242 0
badge

21 jaar

Heej Alexander, bedankt voor je reactie. Volgens mij is het ook iets kleins. Krijg van de meeste monteurs te horen dat de GSi 16V ontzettend veel last van storing kan hebben. Ze staan er niet echt om te springen om naar te kijken. Ik probeer daarom hier nog een paar pogingen. Hij staat nu nutteloos in een garagebox.

Ik hoop dat er(opel)monteurs zijn die mij nog kunnen helpen.

superpaddo 0

21 jaar

natuurlijk is dit ding gezekerd....in de zekeringbak onder het stuur...met een 20 amp gele zekerng. maar als deze defect is is zeker de pomp defect.

Opeltje 0
badge

20 jaar

Heb de hele kabelboom van de auto vervangen omdat deze kapot geschuurd was over de schakelbak. Het onstekingsprobleem is nu voorbij en de motor heeft zelfs een paar dagen gedraaid. Nu is het weer mis!! De auto krijgt geen benzine meer. Waarschijnlijk omdat de benzinepomp het niet doet. Weet iemand ook of dit ding gezekerd is? Ik was zo stom om ermee te gaan rijden met 2 jaar oude benzine erin.....(ongelooflijke kluns die ik er ben #@*!)

superpaddo 0

20 jaar

Het probleem is al verholpen!
Het brandstofrelais klikte wel gewoon maar schakelde niet. Nieuw relais erin en lopen als een zonnetje!
Ik heb de benzine voor de zekerheid nog maar even vervangen en gister is de Gsi APK goedgekeurd.

Alexander en Opeltje, nog bedankt voor jullie hulp.

Groeten Johan

superpaddo 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.