Opel omega mv6 x2.5TD: startproblemen

Bouwjaar: 1996

Hallo allemaal, ik heb startproblemen met mijn omega 2.5 TD.
bij de koude start moet ik 2 of 3 keer starten voor hij aanslaat, en als hij langer dan 3 uur heeft stilgestaan. er zitten nieuwe gloeispiralen in en een nieuwe opvoerpomp, daarna het brandstof systeem ontlucht dmv m6 bout op dieselfilter.
de brandstofslangen zien er goed en droog uit. wie kan mij helpen??
groeten frank

klaassen6315

Geplaatst door klaassen6315 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

draaid de opvoerpomp ook?

klaassen6315 (0), 19 jaar geleden

het opvoerpompje draait als een lier.ik las laats iets van olie dat in een slang loopt?? weet jij daar meer van Opeltje?
groetjes frank

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

nee...


stranger (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,is dit de bekende BMW motor.komen er foutcodes uit als je hem uitleest.laat eerst eens compressie meten.dit soort motoren valt wel eens door de mand met deze problemen. als dit goed is kan je verstuivers laten testen.je hebt volgens mij ook een verstuiver met een draadje,het komt wel meer voor dat deze niet goed is en je er géén foutcode op hebt.is dit alles in orde rest alleen nog de pomp op de motor,ook een bekende pomp die versleten is bij hogere km-standen.(loopt de brandstof niet af naar de tank als je hem niet kunt starten.

Ad106 (0), 19 jaar geleden

Hallo Frank,

Ik heb hetzelfde probleem. Zojuist heb ik ook de opvoerpomp in de tank vervangen door een nieuwe. Geen verbetering! De brandstofdruk die ik heb op de M6-aansluiting van het brandstoffilter heb gemeten op 0,5 bar (ik dacht dat deze 2 bar zou moeten zijn) is onveranderd gebleven met deze nieuwe pomp.
Het viel mij laatst op dat ik wat diesel rook als ik uit de auto stapte. Dus heb ik alle brandstof leidingen gecontroleerd en het "enige" wat ik vast kon stellen is dat de "verstuiver met sensor" lekt! Dit lijkt op de opmerking van Ger.
De lek zit halverwege, tpv. het grote zeskant. Hier zit het bovendeel in het onderdeel geschroefd.
Mijn vermoeden is dat (bij koude motor) de druk niet op het juiste tijdstip aan de sensor wordt doorgegeven waardoor de inspuiting te laat plaatsvindt en er geen of slechte ontbranding plaatsvindt.
Het verschijnsel bij mij is dat er tijdens het starten wel enige ontbranding plaatsvindt maar niet en zeker niet regelmatig genoeg om de motor opgang te houden. Dus als ik gewoon blijf doorstarten (+/- 2 minuten) komt alles wel een keer op gang met uiteraard een enorme rookontwikkeling.
Ik ben benieuwd of mijn redenatie juist is. Graag reactie.
Daarnaast vraag ik mij af wat te doen? Reviseren van de verstuiver? Is deze eruit te halen zonder het spruitstuk te demonteren (heb ik een bloedhekel aan) ?
Of is het "aandraaien" van het bovenstuk v/d verstuiver een optie?

Alle reactie's zijn welkom.

Dus Frank, kijk even naar de voet van de verstuiver of deze nat is. In dat geval hebben wij een gemeenschappelijk probleem.
Mijn auto heeft wel inmiddels tot volle tevredenheid meer dan 400.000 km gelopen. In feite een prima karretje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.