Wij hebben hier een omega staan van 2001 die op drie cilinders liep en waar een lichte ratel inzat. Bij navraag bij de Opel zeiden zei dat het misschien de waterpomp was of een meelooprol. Ook kon het misschien een klep zijn. Na demontage van de cil.kop is alleen te zien dat de 3e cilinder niet mee heeft gedaan. Kan iemand mij adviseren wat we het beste kunnen doen. De auto staat op 169000 (op G3) dus we willen eigenlijk de kop laten reviseren . Ook willen we de waterpomp en spanrol en meelooprollen verv..Heeft iemand nog een idee over wat het nog meer kan zijn,of wat we nog meer kunnen doen.Het motor lampje branden trouwens ook.
Alvast bedankt voor jullie hulp/advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jammer dt je direct de kop hebt gedemonteerd. ben wel nieuwschierig naar de defectcodes om de oorzaak te kunnen achterhalen..
Daar heb je helamaal gelijk in, maar we waren bang dat we de auto meer schade aan zouden doen als we naar de opel waren gereden. Zodoende hebben we de kop gedemonteerd, met de kilometerstand en de gas historie in het achterhoofd dachten we dat dit zowieso geen kwaad kon. De cilinderkop wordt momenteel gereviseerd en we gaan ook de waterpomp (maakte iets geluid), de meelooprollen en de spanrol verv.. De spanrol van de multiriem maakte ook iets geluid kan iemand mij vertellen of dit normaal is of moet ik deze ook maar vervangen?
Bedankt voor jullie hulp/advies.
20 jaar
Nou de koppakking is vervangen net zoals de waterpomp de meelooprollen enzovoort. Ook is de cilinderkop gereviseerd(kleppen gecontroleerd, afgeperst, enz.). Maar het probleem van op 3 cilinders lopen is er dus nog. Bij de garage hebben ze compressie gemeten en daar had de 3e cilinder te weinig compressie om mee te doen. Volgens de garage zijn de zuigerveren van deze cilinder versleten. Heeft iemand misschien nog een idee hoe dit eenvoudiger is op te lossen??
20 jaar
als dit de cilinder was waaraan je kon zien dat de koppakkijng gelekt had dan denk ik dat de cilinder ook beschadigd is
je kunt een cilinder lekkage test doen om zeker te weten dat het de cinder is als dat zo is kun je andere motor bestellen
Eindelijk bericht van de garage. De zuigerveren, zuigers encilinders zijn in orde, zij tasten nu ook in het duister over de oorzaak van het compressie verlies en gaan dus verder zoeken. Misschien dat iemand hier nog iets weet?
20 jaar
als ze een cilnderlekkagetest gedaan hadden hadden ze kunnen horen waar de compressie gebleven was!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar