close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel corsa 1.4i joy: startproblemen met warme motor

Bouwjaar: 1991

Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Eerste probleem was opgelost door het lezen van deze site. Dit waren contstant hoge toeren en motor manegmentlampje. Probleem opgelost na vervangen van voetpakking carbarateur. Nieuwe probleem is dat de auto koud gewoon start en nadat je de auto weer een paar minuten hebt stilstaan de auto niet wil starten. Na een minuut of tien wachten wil dit meestal wel. Ook is het een paar keer gebeurd dat de auto bij lage toeren of bij een bocht opeens stilsloeg zonder te stotteren. Mijn eerste gedachten was dat de benzinepomp bij warmte vast zat en heb deze vervangen. Probleem is nog niet opgelost. Ik hoop dat iemand dit probleem herkend.
mvg niels


Geplaatst door

Niels8171 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klinkt een beetje als het probleem wat ik had.
Het bleek na een aantal vervangingen van onderdelen (temp.meter, temp.sensor,onstekingsmodule,)dat het de Hall-gever was..
Vrij duur onderdeel ben ik bang :(

Synergy11247 0

21 jaar

Ik durf voor 90% zeker te zeggen dat het de ontstekings module is. Die zit of in het ontstekingshuis zelf, of onder de bobine. (er zijn 2 types). Hallgever kan eventueel ook inderdaad. Zijn beide geen extreem dure onderdelen hoor, valt mee.

Overigens zijn er meerde posting op deze site over hetzelfde soort probleem.

Groeten Ronald.

rfbroek 0

21 jaar

niet duur?

320 ex vind ik aardig aantikken hoor :(

Synergy11247 0

21 jaar

Hoe kom je bij 320,- ex??

Ik heb het alleen over de ontstekingsMODULE he, niet over het complete huis! En de Hallgever is in feite een klein spoeltje dat los op het huis gemonteerd is.

Ik heb exact hetzelfde vervangen bij mijn Kadett (zelfde ontsteking) met ook dezelfde klacht, en was 50 Euro kwijt.

rfbroek 0

21 jaar

ongeveer 50 euro klopt.....ik denk dat je voor deze prijs een complete onsteking nieuw hebt....

Opeltje 0
badge

21 jaar

Heb je misschien ook het orginele benzinefilter vervangen door een imitatie? Dit kan ook dit soort problemen geven....

Bertoezz 0

21 jaar

Probeer eerst zekerheid te krijgen of je op dat moment geen ontsteking hebt. Een manier die mij zeer goed bevalt is om dit te meten met een stroboscooplamp waarvan je de voeding op een andere accu zet dan die van de auto. Zo alleen krijg je absolute zekerheid of er sprake is van een vonk of niet. De werking van de hallsensor kun je prima meten met een voltmeter. Gebruik er geen proeflampje voor, want tegen stromen van ca 500mA is hij niet bestand. Succes Peter.

Petervh 0

21 jaar

Sorry, ze hebben idd het hele onstekingshuis vervangen..
de module en verdeler waren al vernieuwd.

Synergy11247 0

21 jaar

Oke, ik ben technische redelijk onderlegt, maar van de ontsteking van een motor weet ik weinig. dus een paar vraagjes.
Is het ontstekingsmodule het gedeelte tussen de verdelerkap en de nokkenas in???? dus dat rotortje op de nokkenas???. Zit de hallgever hierin oftewel achter de stekker aansluiting. Word de hallgever ook wel nokkenassensor genoemd, want deze kwam ik ook op deze site tegen bij een gelijksoortige klacht.
Conclusie: Ik moet dat gedeelte vervangen, omdat bij bedrijfswarmte deze problemen geeft???. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb. Moet trouwens de verdelerkap ook vervangen worden
Alvast bedankt voor de moeite

Niels8171 0

21 jaar

het hangt van je type onsteking af.....soms zit hij in de onsteking, en soms onder de bobine gemonteerd.


Opeltje 0
badge

21 jaar

Met de hall-gever wordt meestal de hallsensor bedoeld die voor elke cilinder het onstekingsmoment bepaalt. Aanwezigheid van een magnetisch veld bepaalt of hij in geleiding is of niet. Dit in tegenstelling tot een spoeltje dat reageert op de verandering van een magnetisch veld. De nokkenas-sensor verschaft het motormanagement informatie of cil.1 of cil.4 de compressieslag heeft voltooid. De stand van de krukas is dan immers dezefde.
Groet Peter

Petervh 0

21 jaar

Nog nieuws? Ben je verder gekomen?

Groeten, Ronald.

rfbroek 0

21 jaar

Ja het was even stil, maar er moest getest worden. Ik heb het ontstekingshuis, bobine en ontsteking module hieronder vervangen.
Tot nu toe is de klacht niet meer terug gekomen. Voor de hele prut was ik 30 euro kwijt, dus niet veel. Nu alleen weer een ander klacht. Een benzine lucht in de auto als deze een tijd heeft stilgestaan. Maarja dat komt vast wel goed. Ik moet nog even zoeken.
Iedereen hartelijk bedankt voor het goede advies en de belangstelling. Dit heeft mij veel geld gescheeld
mvg Niels

Niels8171 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.