Hallo,
Sedert 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een oldtimer :)
een kadett C1 1.2 N van 1975
Hij reed perfect tot nu.
Hij start HEEL moeilijk, choke uitgetrokken, en na pompen met het gaspedaal dan start hij na ongeveer 5 min.
Eens warm geen enkel probleem, 1 tikje en hij start.
Maar tijdens het rijden (vooral koude motor,maar ook warm) shockt de auto enorm als je het gaspedaal even lost en weer intrapt. dan verzuipt hij lijk even om daarna weer gewoon verder te rijden.
Hoe kan ik dat (verzuipen) oplossen?
Het is een solex valstroomcarburator.
Heb al nieuwe bougies gestoken (dacht eerst aan ontsteking).
Alvast bedankt, een echte opelfreak ;)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens of er tijdens het starten 12 volt op de + aansluiting van de bobine komt. In rust ( op contact )of tijdens het lopen staat daar ong. 9 volt op. Die extra spanning is nodig voor een betere vonk tijdens het starten. Deze 12 volt aansturing komt van het relais op de startmotor. Deze draad ligt er wel eens naast of is afgebroken. Verder zorgen voor goede contactpunten en kabels. Liefst kabels met koperen kern. Verder zorgen voor een goed ontstekingstijdstip. ong. 5 gr. voor bdp.
Werkt de chokeklep goed?
klinkt alsof je een brandstof tekort hebt
conteroleer je benzine pomp eens door de benzine toevoerslang van de carburateur af te halen en dan rond starten
(moet veel benz uit komen)
als dat goed is dan je filter conteroleren (verstopping)
ook goed?
dan zal de carburateur wel vies zijn!! meestal roest,water,stofdelen,enz
maar pas op carburateur demonteren is meestal niet zo makkelijk er zit een boel klein spul in!!
succes
20 jaar
Ontsteking konrtoleren , en verdelerkap op scheurtjes of vocht
hadden ze wel eens last van , is rotor goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar