close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett 1.3i: Slecht starten

Bouwjaar: 1989

Mijn '89 1.3i (c13n) start altijd wat moeizaam. Hij moet diverse keren rond voordat hij aanslaat. En soms weigert hij helemaal, zelfs na lang aandringen. Een flinke tijd wachten of de verdeler kap en rotor oppoetsen wil dan nog wel eens helpen. Vanochtend er dus maar een nieuwe verdelerkap en rotor opgezet maar nogsteeds moet hij een paar keer rond voordat hij aanslaat.

Nu vraag ik me af waar ik het moet zoeken. De bobine? Misschien geeft deze wat magere vonken. Is zo'n sloop bobine wat of zijn die ook af en moet ik een (veul te dure) nieuwe aanschaffen? Of loopt dat niet zo'n vaart met die sloop exemplaren?

Of is de hallsensor(?) wat minder? Dat de nokkenas eerst een paar keer rond moet om vettigheid los te maken ofzo?

Tips en ideeen zijn welkom.

Bart

Geplaatst door

Kadett89 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoe zit het met de bougie kabels?

Opeltje 0
badge

20 jaar

Goede vraag. Niet echt naar gekeken maar ze zijn er niet af uit. De stekkers vertonen ook geen witte corrosie van binnen. Nog suggesties hoe deze verder te checken? Met een multimeter? En wat voor weerstand verwacht ik dan? Nul?

Groeten,
Bart

Kadett89 0

20 jaar

laat de motor eens lopen en spuit de kabels eens nat met een plantenspuit en kijk eens hoe de motor dan loopt...

Opeltje 0
badge

20 jaar

Dacht eerst niks te zien maar na goed kijken zag een vonk spoortje van de bobine/verdelerkap kabel overspringen naar een bougiekabel. En halverwege de bougie kabels een poortje naar de klem die deze bijeen houdt.
De stekker van de bobine/verdelerkap kabel zag er van binnen aardig verrot uit. Die dus maar vervangen en eens kijken wat dat doet. Zouden die bougiekabels ook aan vervanging toe zijn dan? En maakt merk/orgineel/type nog veel uit?

Groeten,
Bart

Kadett89 0

20 jaar

als er vonken vanuit de kabels komen zijn deze zeker aan vervanging toe.

Opeltje 0
badge

20 jaar

Ok, gewoon bij de opel dealer de orginele set halen? Of zijn er betere/goedkopere oplossingen? Ik heb er nu iets van Supression-D ofzo opzitten. Of is beru beter? En wat zet opel er standaard op?

Groeten,
Bart

Kadett89 0

20 jaar

Standaard is volgens mij Opel oftewel Bosch.

RoelV 0
badge

20 jaar

klopt...maar ook "brezan" kabels zijn goed....

Opeltje 0
badge

20 jaar

Ja maakt eigenlijk niet zoveel uit.

RoelV 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.