hallo allemaal,
mijn opel corsa start koud prima maar blijft te hoog stationair lopen, als hij warm is en ik moet stoppen (rood licht) wil hij nogal eens afslaan en is dan ook moeilijk te starten.
Ik heb de ohmse waarden van de luchtklepregeling van 't stationair gemeten tussen 1 en 2 en tussen 3 en 4 en deze is in koude toestand plm 55 Ohm en lijkt dus in orde (?).
Heeft iem. nog een idee om iets door te meten c.q. zonder de foutcode te laten(!!) uitlezen?
Overigens die truuk van die engelsman om de foutcode uit te lezen d.m.v. gas en rem pedaal tegelijkertijd in de drukken met contact aan, werkt bij mij niet!
bedankt alvast voor jullie reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb inmiddels de foutcodes uitgelezen ( paperclipmethode) bij koude motor
deze zijn: 12, 35 ,15 en 22 .Als deze dezelfde zijn voor de vectra (lijkt er wel op) dan geldt:
12 begin en einde foutcodeuitlezing
35 stationair stelmotor geen of onjuiste werking
15 koelvloeistofsignaalspanning te hoog
22 gaskleppot. meter signaalspanning te laag
bij warme motor hetzelfde resultaat.
Maar, na een reset (accu eraf) geeft hij geen foutcode meer aan (alleen 12) .Ook na een korte rit lijkt alles normaal (stat. iets te hoog)
Waar moet ik het nu in zoeken?
je kan controleren of er geen lekkage van het inlaatspruitstuk of lekkage langs de gaskleppotentiometer is.
verder zou ik afwachten welke meldingen weer terug komen.
13 jaar
na de reset komt nu alleen foutcode 15(koelvloeistofsignaalspanning te hoog) boven water.
Is deze (sensor) door te meten?
12 jaar
Ja het is een ntc weerstand.
bij 20 graden c 2000 tot 3500 ohm
bij 90 graden c 200 tot 400 ohm.
op de steker moet +/- 5 volt staan.
let op de draad kan een breuk hebben.
gr. ton
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar