Opel Astra: Stationairtoerental niet onder de 1500 toeren.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Heren monteurs en sleutelaars graag uw advies bij het volgende probleem.
Mijn astra station 1.8i van 1992 komt stationair niet meer onder de 1500 toeren bij een warme motor. Bij koude motor loopt hij zelfs stationair 2000 toeren wat bij warme motor af zwakt naar 1500 toeren. Ook gaat mijn motormanagementlampje branden wanneer de auto een aantal minuten met warme motor stationair staat te draaien. Hij doet dit echter niet tijdens het rijden. Ik heb hem geprobeerd uit te lezen met een paperclip krijg echter geen knippercodes op het dashboard. Stappenmotor heb ik al schoon gemaakt en de motor of valse lucht gecontroleerd echter zonder resultaat. De auto verrbruikt echt aardig wat meer benzine als normaal.
Wie heeft er voor mij een suggestie????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Ronald10374

Geplaatst door Ronald10374 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

maarten22 (0) PRO, 17 jaar geleden

misschien een kapotte koppakking! controleer het olie en koelvloeistof pijl eensen of er geen beige smurrie zit onder de olie dop enz!

astra rijder (0), 17 jaar geleden

Stappenmotor kan te vervuilt zijn zodat de pin niet verder gedraaid kan worden door het motortje.
En als je de auro in zijn versnelling zet en langzaam de koppeling op laat komen zakt dan je toerental, zo ja dan is het toch je stappenmotor.
Dat probleem had ik ook en toen had ik de stappenmotor ook schoon gemaakt maar toen bleef mijn stationaire toerental ongeveer tussen de 2000 a 3000 toeren hangen.

Groetjes
Astra Rijder

Ronald10374 (0), 17 jaar geleden

Dat je toerental zakt wanneer je in versnelling staat en de koppeling laat op komen is toch normaal. Ik denk dat ik je anders hiermee niet begrijpt. Het rare bij mij is ook dat ik hem niet kan uitlezen. Echt nog nooit meegemaakt. Wie snapt het!!!!!!!!!!

eploeg (0), 17 jaar geleden

[quote=Ronald10374]Heren monteurs en sleutelaars graag uw advies bij het volgende probleem.
Mijn astra station 1.8i van 1992 komt stationair niet meer onder de 1500 toeren bij een warme motor. Bij koude motor loopt hij zelfs stationair 2000 toeren wat bij warme motor af zwakt naar 1500 toeren. Ook gaat mijn motormanagementlampje branden wanneer de auto een aantal minuten met warme motor stationair staat te draaien. Hij doet dit echter niet tijdens het rijden. Ik heb hem geprobeerd uit te lezen met een paperclip krijg echter geen knippercodes op het dashboard. Stappenmotor heb ik al schoon gemaakt en de motor of valse lucht gecontroleerd echter zonder resultaat. De auto verrbruikt echt aardig wat meer benzine als normaal.
Wie heeft er voor mij een suggestie????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bij voorbaat dank voor jullie reacties![/quote]
Ik heb een Opel Omega met een vergelijkbaar probleem. Alleen het is iedere dag anders. laat je gas los bijv. voor een stoplicht en je ziet dat de motor of op 1800 toeren staat te gieren of op 1200, dan weer 800 en dan zakt ie wer af tot nul en slaat ie af. Dat had de auto sinds het begin. Eens reed ik op de a2 en bij Culemborg heb je zo'n brug en daar was het alsof ik tegen een muur aanreed. Motormanagement lampje branden en ik naar de dichtsbijzijnde opelgarage gereden. Motor afgezet toen ik naar de receptie ging en men moest hem binnen duwen. Alle sensors zijn toen vervangen aan de rekening te zien en de auto reed weer en had het probleem een aantal jaren niet meer. Nu weer wel. Als ie met 1800 toeren staat te gieren dan laat ik de koppeling iets opkomen en trap mijn rem in, dan wordt het nog een redelijk geluid. Om weer alle sensors te vervangen in een bak die al drie keer te klok rond is geweest vind ik te ver gaan. Ik leer er maar mee te leven.

opel8276 (0), 17 jaar geleden

heb je je inlaatspruitstuk pakking ook gecontroleerd. Met valse lucht kun je namelijk ook storingsmelding krijgen.
Anders zal ik toch een andere stappenmotor proberen, want meer zit er volgens mij niet tussen.

Ronald10374 (0), 17 jaar geleden

Ik ben van het probleem af. Ik moest vanmiddag op de sloperij wezen en heb een andere stappenmotor en koelvloeistoftemperatuursensor gelijk meegenomen om te proberen. Toen ik de stappenmotor verwisselde was ik direct van het te hoge stationaire toerental af. Iedereen bedankt voor zijn advies en suggesties.
Met vriendelijke groet,

Ronald

patrickt35 (0), 17 jaar geleden

Wanneer het een C18NZ betreft wil het wel eens helpen wanneer je de accu een minuutje loskoppelt. Loopt hij dan goed zit het in je E-Prom. Dit was indertijd een veel voorkomend probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.