beste mensen.
na dat ik net alles weer in elkaar had zitten en een rondje gereden te hebben heb ik de compressie gemeten en daarna viel hij in storing en heb ik de volgende knipper codes uit gelezen.
kan iemand van jullie mij de verklaringen geven?
code:
51
9
2
89
7
15
65
17
60
69
11
6
26
25
deze codes kreeg ik er uit
als ik het goed heb is code 15 voor een kapot koelvloeistof themaparatuur meter
en code 51 voor een kapot stuurapparaat
code 69 voor een kapot lucht themaparatuur senzor
klopt dit en wat betekent de rest?
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
gr tijne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komen er codes weer al ze eens gewist worden ?
Hoi Tijne
Volgen mij heb je een paar stekkers van de motor los gekopeld en hem op contakt gezet daar door zet hij verschillende defect codes.
Probeer het eens met de accu los tekoppelen voor een min. 2-3.
En kijk dan nog eens naar de knippercode.
mvg Graese Monkey
18 jaar
nou nu zijn ze weg inderdaat maar ik hoop achter de fout te komen die hij nooit aan geeft.
gr tijne
18 jaar
Multec foutcodes voor C14NZ/C16NZ/C14SZ/C16SZ (C14SE?/C16SE? die gebruiken ook het Multec systeem maar ik weet niet of de foutcodes ook voor C14SE/C16SE kloppen)
Code
12..... Diagnose aangevangen(gestart)
13..... Lambda sensor (open circuit)
14/15 Motor temp. sensor (voltage laag & hoog)
16..... Pingelsensor signaal circuit (niet aanwezig op de C14NZ/C16NZ)
18..... Pingelsensor controle systeem (niet aanwezig op de C14NZ/C16NZ)
19..... Verkeerd toerental signaal
21/22 Gasklep positie sensor (voltage hoog & laag
24..... wagen snelheids sensor (geen sensor gevonden)
25..... injector (voltage laag)
28..... brandstof pomp relais (contact probleem)
29/32 brandstof pomp relais (voltage hoog & laag)
33/34 map sensor (voltage hoog & laag)
35..... stappenmotor ( geen stationaire controle)
41..... EST (DIS) line coil cilinder 2 & 3 (voltage hoog) (geld niet voor C14NZ/C16NZ)
42..... EST (DIS) line coil cilender 1 & 4(voltage hoog) (geld niet voor C14NZ/C16NZ)
43..... linear EGR systeem (geld niet voor C14NZ/C16NZ)(Geen EGR klep aanwezig bij C14NZ, Bij C16NZ wordt vacuum bediend en niet door de inspuitcomputer geregeld)
44..... Lambda sensor (mengsel te arm)
45..... Lambda sensor (mengsel te rijk)
46..... EST (DIS) lines (voltage te hoog)
47..... Linear EGR position ( C14NZ niet aanwezig, C16NZ niet door computer aangestuurd)
49..... Accu voltage te hoog
51..... ECU geheugen fout
54..... stationaire CO potentiometer
55..... ECU defect
63..... EST (DIS) line coil cilinder 2 & 3 (voltage laag)(geld niet voor C14NZ/C16NZ)
64..... EST (DIS) line coil cilinder 1 & 4 (voltage laag)(geld niet voor C14NZ/C16NZ)
69/71 Lucht temp. sensor (voltage laag & hoog) (geld niet voor C14NZ/C16NZ)
75..... Torque controle (voltage laag)(4x4?)
76..... Torque controle (continu)(4x4?)
81..... injector ( voltage hoog)
93..... Quad driver module (4x4)
foutcodes onder de 12 zijn ongeldig.
hopelijk heb je wat aan de lijst tijne
44.....
18 jaar
hey astra rijder toppie dank je wel hier kan ik zekker wat mee.
gr tijne
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar