Opel Zafira: storinglampje blijft branden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Wij hebben een Zafira van nov. '99, prima auto maaaar

Hij liep op 3 poten, ontstekingunit (bobine) en 4 bougies vernieuwd, een sensor bij de katalisator (lapsensor?) ook vernieuwd en het elektronische gedeelte naar [b]XXXXX[/b] verzonden en gerepareerd. Hij rijdt nu weer maar het storingslampje blijft nog regelmatig branden.

hij geeft code P0354 en P0130. Wat moet ik hier verder mee?

De een zegt de andere sensor vernieuwen de ander zegt de katalisator en de gehele uitlaat vernieuwen.

Wie kan ons helpen?

Gr Cat

[b]Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden[/b]

Moderator Problemcar

cat 68

Geplaatst door cat 68 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kleijn (0), 13 jaar geleden

zou om te beginnen eens langs de dealer rijden
om een en ander uit te laten lezen cq in te leren
word je denk ik wijzer van

cat 68 (0), 13 jaar geleden

misschien eventueel heb ik dit al gedaan anders wist ik de codes niet. maar hun komen er ook niet mee verder

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

dus je hebt de bobine én de labdasonde vervangen en dáárna komen die storingen nog terug? heb je een originele lambdasonde gebruikt of immitatie?

cat 68 (0), 13 jaar geleden

ja, vandaag dan weer niet maar gisteren weer wel.

daarom ben ik ook op deze site beland, om antwoord te krijgen op mijn vraag maar ik geloof dat het niet zo simpel ligt

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Is de bedrading gecontroleerd tussen motor-computer en bobines? Vooral die van bobine 4.

cat 68 (0), 13 jaar geleden

ja is ook gecontroleerd.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Denk ik dat het mogelijk is dat de ecu niet goed gemaakt is, dan wel wederom opgeblazen is.
Is er een originele bobine gebruikt of een imitatie?

MDI (0) PRO, 13 jaar geleden

P0354 Elektronisch geregeld ontstek. tijdstip (EST), leiding bobine cil., spanning hoog

Kortsluiting naar spanning in stroomkring naar stuurapparaat pin 2 (X54)
De volgende defectcodes niet opgeslagen: P0340
Brandstofpomp draait
Effect:

De brandstof injector van cilinder 4 is uitgeschakeld.

Betreffende klemmen:
X54: 2

Oplossing: C-017


P0354 Elektronisch geregeld ontstek. tijdstip (EST), leiding bobine cil. 4, spanning laag

Kortsluiting tegen massa of onderbreking in stroomkring naar stuurapparaat klem 2 (X54)
De volgende defectcodes niet opgeslagen: P0340
Brandstofpomp draait
Effect:

De brandstof injector van cilinder 4 is uitgeschakeld.

Betreffende klemmen:




P0130 O2 sensor onderbreking

Motor draait sinds 40 s
Koelvloeistof-temperatuur hoger dan 75 °C
Gasklep-opening groter dan 10 %
De volgende defectcodes niet opgeslagen: P0120, P0105
Lambdasondespanning ligt tussen 343 mV en 540 mV
(onderbroken stroomkring, Lambdasonde defect)
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 15 s zijn voldaan
Effect:

Lambdaregeling uitgeschakeld

Betreffende klemmen:
X54: 12

Als ik de meetprotocollen bekijk lijkt de fout : of in uw stuurapparaat te zitten of in een kapotte stekker (x54) of in de bekabeling. Maar dat kunnnen we pas zeggen als we daadwerkelijk uw wagen uitgemeten hebben.

Geef de volgende keer wel uw motortype op aub. Ik heb nu gegokt dat u een 1.6 hebt???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.