Wij hebben een Zafira van nov. '99, prima auto maaaar
Hij liep op 3 poten, ontstekingunit (bobine) en 4 bougies vernieuwd, een sensor bij de katalisator (lapsensor?) ook vernieuwd en het elektronische gedeelte naar [b]XXXXX[/b] verzonden en gerepareerd. Hij rijdt nu weer maar het storingslampje blijft nog regelmatig branden.
hij geeft code P0354 en P0130. Wat moet ik hier verder mee?
De een zegt de andere sensor vernieuwen de ander zegt de katalisator en de gehele uitlaat vernieuwen.
Wie kan ons helpen?
Gr Cat
[b]Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden[/b]
Moderator Problemcar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou om te beginnen eens langs de dealer rijden
om een en ander uit te laten lezen cq in te leren
word je denk ik wijzer van
misschien eventueel heb ik dit al gedaan anders wist ik de codes niet. maar hun komen er ook niet mee verder
14 jaar
dus je hebt de bobine én de labdasonde vervangen en dáárna komen die storingen nog terug? heb je een originele lambdasonde gebruikt of immitatie?
ja, vandaag dan weer niet maar gisteren weer wel.
daarom ben ik ook op deze site beland, om antwoord te krijgen op mijn vraag maar ik geloof dat het niet zo simpel ligt
14 jaar
Is de bedrading gecontroleerd tussen motor-computer en bobines? Vooral die van bobine 4.
ja is ook gecontroleerd.
14 jaar
Denk ik dat het mogelijk is dat de ecu niet goed gemaakt is, dan wel wederom opgeblazen is.
Is er een originele bobine gebruikt of een imitatie?
P0354 Elektronisch geregeld ontstek. tijdstip (EST), leiding bobine cil., spanning hoog
Kortsluiting naar spanning in stroomkring naar stuurapparaat pin 2 (X54)
De volgende defectcodes niet opgeslagen: P0340
Brandstofpomp draait
Effect:
De brandstof injector van cilinder 4 is uitgeschakeld.
Betreffende klemmen:
X54: 2
Oplossing: C-017
P0354 Elektronisch geregeld ontstek. tijdstip (EST), leiding bobine cil. 4, spanning laag
Kortsluiting tegen massa of onderbreking in stroomkring naar stuurapparaat klem 2 (X54)
De volgende defectcodes niet opgeslagen: P0340
Brandstofpomp draait
Effect:
De brandstof injector van cilinder 4 is uitgeschakeld.
Betreffende klemmen:
P0130 O2 sensor onderbreking
Motor draait sinds 40 s
Koelvloeistof-temperatuur hoger dan 75 °C
Gasklep-opening groter dan 10 %
De volgende defectcodes niet opgeslagen: P0120, P0105
Lambdasondespanning ligt tussen 343 mV en 540 mV
(onderbroken stroomkring, Lambdasonde defect)
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 15 s zijn voldaan
Effect:
Lambdaregeling uitgeschakeld
Betreffende klemmen:
X54: 12
Als ik de meetprotocollen bekijk lijkt de fout : of in uw stuurapparaat te zitten of in een kapotte stekker (x54) of in de bekabeling. Maar dat kunnnen we pas zeggen als we daadwerkelijk uw wagen uitgemeten hebben.
Geef de volgende keer wel uw motortype op aub. Ik heb nu gegokt dat u een 1.6 hebt???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar