Bij mijn Omega 2.2 dti gaat het storingslampje branden als de motor op bedrijfstemperatuur is en bij stationair draaien...
Dit is niet altijd het geval maar treed de laatste tijd steeds vaker op.
Heb hem uit laten lezen en er kwam p0400 naar voren..
Heeft iemand al zoiets meegemaakt???
bvd,
Alfred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heel het onderdruksysteem controleren onderdrukpomp-leidingen-elektrokleppen en de kleppen. Een van deze zal denkelijk lekken.
en anders is het de luchtmassa meter. maar inderdaad eerst het vacuum systeem goed controleren en het oliepeil!
Beste medemonteurs het probleem is verholpen en het zat hem inderdaad in het vacuumsysteem. Het probleem zat achter bij het schutbord... Wanneer je het kleine vacuumslangetje volgt zie je dat ie zo`n 20 centimeter achter de vacuumpomp vertakt naar 2 kanten. Het ene gedeelte loopt via de cilinderkop en het andere gedeelte loopt via het schutbord naar de rechtermotorruimte en daar zat een slijtageplek in in de bocht naar het schutbord toe en dus vlak achter de vacuumpomp.
Heb het slangetje korter gemaakt wat nog net mooi kon en ben zo`n 30 kilometer gaan proefrijden en het lampje is niet meer gaan branden...
Iedereen bedankt voor z`n bijdrage en inzet
mvg Alfred
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar