Ik heb veel verhalen voorbij zien komen, maar niet een waarvan ik zeg "deze past bij mij". Het probleem bij mij begon vorig jaar maart (2022)na groot onderhoud. Het volgende is toen vervangen:
# ketting + alle toebehoren
# alle filters
# alle oliën
# bougies
# bobine brug
+ Overige onderdelen rondom de auto.
Toen ik de auto ophaalde liep hij niet lekker. Terug bij de garage is het gasklephuis gereinigd. Iets beter, maar nog steeds niet 100%. Op een gegeven moment kreek ik foutmelding p1191 en springt de auto steeds in noodloop na harder te rijden dan 110 km/h. Na lang uitzoeken besloten ik de hogedrukpomp te laten reviseren. Met succes liep de auto weer als een tierelier. Helaas van korte duur. Ik heb er nu zo'n 1500 km mee gereden en hij vertoont weer kuren. Dit keer niet hetzelfde, maar nu rijd hij stoterig bij optrekken en hij trilt enorm bij 1500 toeren. Als ik de auto uit lees krijg ik geen foutcodes.
Ik heb in een jaar tijd enorm veel geld uit gegeven aan deze ellende en ik ben nu ten einde raad.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de gemeten brandstofdruk ?
Bij stationair of tijdens een bepaald toerental?
1 jaar
staat de ketting adequaat optijd metname in relatie tot je hogedrukpomp? (soms verwacht ik wel een code...maar ik ben wel eens tegengekomen dat die het niet geeft)
laat iemand met een betere scantool. live data: afgelezen druk en gewenste druk eens bekijken met live data....
De eerste 1500 km na het reviseren van de hogedrukpomp reed hij vlekkeloos goed. Als de ketting niet op tijd zou staan zou hij dan ook niet goed lopen lijkt mij. Problemen die ik nu heb traden echt pas na 1500 km op
1 jaar
oke,..maar je geeft in je initiële bericht aan dat er een raltie is met je hogedrukpomp en werkzaamheden? Werking van een hogedrukpomp staat in relatie met de lobe op de nokas. de puls van een hogedrukpomp moet soms gelijk staan met injectie....Vanhier uit moet ik redeneren....wat was er kapot aan de oude?Maar goed...ik heb geen glazenbol...food for thought.
Ub40 maar dat terzijde . Timing en druk controleren zodat we dingen kunnen uitsluiten
UB40...hahaha
Update: auto uit laten lezen en er kwam een foutcode in beeld P1191 (brandstof circuit) live data moet de rail druk 5000 kPa zijn. Deze gaf maar 500 kPa. Inmiddels een andere gereviseerde hogedrukpomp erop gemonteerd en auto rijd weer. Rail druk is weer zoals het hoort.
Is het toeval dat de geviseerde hogedrukpomp defect raakt in korte tijd of moet ik gaan denken aan een andere oorzaak dat ervoor kan zorgen dat de pomp defect raakt. Ik tank gewoon E5 dus daar kan het niet aan liggen
1 jaar
Wat ik ben vergeten is dat de auto
begin deze week van het ene op het andere moment in noodloop sprong. Naar de garage gereden en de volgende dag daar uit laten lezen. Daar kwam dus foutcode P1191 naar voren.
1 jaar
Slecht gereviseerd is een optie.
Wat was er defect aan de gereviseerde pomp dan kun je meer zeggen over de oorzaak.
Domme pech is ook een optie.
Weet ik nog niet ik heb de oude net vanmiddag retour gestuurd, dus dat is nog even afwachten.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar