Hallo,
Heb sinds enkele dagen een probleem met mijn opel combo met motor z14xep.
Als die op temperatuur is begint die plots te schokken als ik een bepaalde snelheid aanhoud. (net als of je de rem indrukt)
Het benzine verbruik is dan ook enorm hoog heb ik gemerkt. Bij de meeting gaf die een probleem met de luchtdruk regelaar aan.
Die hebben we dan vervangen door een nieuwe (Wat vrij veel koste vond ik) maar probleem kwam de dag nadien terug.
Hij laat ook veel zwarte rook achter als de motor draait.
Hebben de gasklep eens open gemaakt en die zag zeer zwart.
Dus blijkbaar is er een slechte verbranding of dergelijke.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat er moet gebeuren?
Moeten we de inlaat eens deftig uitkuisen of is daar een produkt voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat een luchtdruk regelaar is ontgaat mij. Bedoel je een luchtmassa meter of een benzinedruk regelaar soms?
Wat was de exacte foutcode, liefst compleet met nummer.
Veel zwarte rook komt overeen met je enorm hoge verbruik, de motor krijgt te veel.
Dat kan een defecte sensor zijn, maar ook b.v. een lek in de uitlaat in de buurt van de lambdasonde.
Ik zou de motor laten uitlezen door de dealer of een goede universeel en dan de signalen van de sensoren goed controleren.
Hallo oldford, wanneer je leest over: deftig uitkuisen en luchtdruk regelaar dan heb je met een zuiderbuur te doen.
Oftewel een Belg, heb zelf familie in België zo doende weet ik dat.
P.s. kijk ook wel naar canvas en brt.
Dit was off topic.
11 jaar
Hallo,
Hebben nu de lucht massa meter vervangen en een produkt bij in de benzine gedaan om de injectoren eens goed te kuisen.
Het stotteren en schokken is voorbij en het benzine verbruik is weer normaal. Ook geen zwarte rook meer.
Hebben met de TECH 2 de fouten gewist. Echter na 2 dagen floepte dat lampje van de motor weer aan en de TECH 2 gaf een foutmelding aan bij de lambdasonde van de cylinder1. Deze vervangen door een nieuwe lambdasonde en de fout weer gewist. Nu na 10 dagen floept dat lampje weer aan en geeft die een fout bij de 2de lambdasonde. Om moedeloos van te worden. pffff
Iemand een idee hoe dit komt deze opeenvolging van fouten? Wat moet er nu juist gebeuren?
Iemand ook een idee of je met TECH 2 de melding in het dashboard INSP kan verwijderen?
Groeten,
Giovanni
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar