close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Combo: Stuurbekrachtiging kapot

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7

Vrijdag begon mijn auto plotseling te kreunen in de bochten. (Scherpere bocht>hardere piep).
Thuis de moterkap omhoog, stond het tankje van de stuurbekrachtiging vloeistof uit te spugen. Ook rond de stuurbekrachtigingspomp zaten allemaal spetters, dus daar heeft het ook staan spuiten. Ook ontstond er al snel een plas olie onder de pomp.
Zaterdag naar de sloop gereden, dan liep de pomp en tank gewoon in een dikke straal leeg dus het leek de monteur daar geen moeilijke vraag wat er kapot was, namelijk de pomp.
Ik heb daar dus een pomp uit een combo gehaald, en thuis in mn auto gezet.
Alles gecheckt, goed aangesloten en aangedraaid. Moter aan, aan mn stuur trekken, en nog steeds dat gekreun, en als ik het stuur even vasthield in gedraaide stand liep het vloeistofniveau in het tankje steeds verder op.

Enig idee wat het probleem is?

mvg Willem

Geplaatst door

wdr (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je wel al het stuur meerdere malen naar links tegen de iend en naar rechts tegen de eind aan gedraait??

deze moet namelijk ontlucht worden.

Omhoog komen vloeistogf bij einduitlsag is geen Vreemd iets, hoort gewoon, zolang het er niet uitkomt.

daarom tankje niet tot de rand vullen maar netjes op peil zetten





Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

ik heb het stuur een eind links en rechts geduwd, maar zal nog even checken of ik het stuur in beide uiterste standen heb gehad.
conclusie volgt..
bedankt in ieder geval!

wdr 0

16 jaar

nu is een zagend pompje geen probleem hoor, deze kunnen heel oud worden.

en mijne hield ook pas na een dag of 1 1/2 op met zagen na een motorwissel.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

nou keek ik gister dus weer, nu is het tankje leeggelopen. ik moet nog even kijken waar het is gebleven.
ook heb ik het stuur een paar keer in de uiterste stand gezet, maar dat gejank bleef.

wdr 0

16 jaar

heb je m weer bij gevuld??

kijken of ie weer leegloopt.

zo ja lek opsporen

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

Ik heb gister wat vloeistof in de tank gegooid en ik zag em gewoon leeglopen.
Ergens onder de pomp hingen druppels olie, maar ik heb nog geen tijd gehad om goed te kijken.
Zaterdag zet ik em op de bok en ga ik kijken waar ie lekt.

wdr 0

16 jaar

Goed, bedankt voor de hulp Willem!
Ik heb het probleem opgelost. De slangklem van de aanzuigleiding van de pomp was helemaal verroest, en draaide dol in een bepaalde stand. Bij het loshalen van de oude pomp is die verroeste klem onbruikbaar geworden (in oorspronkelijke stand zal de aansluiting wel dichtgekoekt hebben gezeten).
Bij het monteren van de nieuwe pomp heb ik de verrotte slangklem weer gebruikt (na deze wat ontroest te hebben enz). Zaterdag heb ik een tijdje onder de auto gelegen om te kijken waar het lek zat (de druppels omhoog gevolgd) en ik kwam erachter dat er olie tussen de aanzuigslang en de pomp wegsijpelde.
Nieuwe slangklem gehaald, dichtgeschroefd, tankje weer volgegooid, probleem opgelost!

wdr 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.