Hallo
Wie kan mij helpen met dit probleem?
De stuurbekrachtiging valt soms uit
snelheidsmeter toerenteller slaan dan soms ook op hol (niet aaltijd).
en het dimlicht zie je dan ook minder worden
en af en toe houdt de motor even in. (stoot)
De accu is al vervangen.
Er zit genoeg olie in het reservoir van de stuurpomp.
Als ik de auto hellemaal uitzet doet hij het meestal wel weer goed.
Wie kan mij hiermee helpen.
Groeten, Jereon
Geplaatst door jereon (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
bassie138 (0), 15 jaar geleden
of de dynamo gaat stuk of je stuurbekrachtigings pomp gaat stuk
mvg sebastiaan
jereon (0), 15 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Ik denk zelf ook aan de dynamo.
Vanmorgen weer problemen.
Eerst begon het lampje van de TS (traction control) te branden
dimlicht zie je variëren in sterkte.
dashboard verlichting valt soms uit en dan stoot de auto (motor houdt er eventjes mee op).
Is dit herkenbaar als een dynamo probleem?
Groeten Jereon
kleijn (0), 15 jaar geleden
een vraagje je zegt tc maar is dat goed
ik dacht dat een 1.8 motor geen tc heeft ??
mvg willem2
JoeNeL (0), 15 jaar geleden
Klinkt inderdaad als dynamoprobleem...
jereon (0), 15 jaar geleden
[quote=kleijn]een vraagje je zegt tc maar is dat goed
ik dacht dat een 1.8 motor geen tc heeft ??
mvg willem2[/quote]
Hallo Willem2,
Ja ik heb een Opel Zafira 1.8 16V benzine uit 1999 met TC (traction control).
vanmiddag weer naar huis en nu begon weer het TC lampje te branden (niet uit te krijgen met de knop).
En af en toe stoot de auto (valt uit).
De stuurbekrachtiging deed het nu wel goed. (30KM).
Ik denk dat ik de dynamo vrijdag maar eens ga vervangen.
Waar kan je deze omruilen tegen een gereviseerde?
Groeten,
Jeroen
kleijn (0), 15 jaar geleden
even zoeken in telefoon boek maar laat eerst je
dynamo even doormeten voor je hem vervangt.
ik zou hem kopen bij een revisie bedryf .
stukken goedkoper als nieuw en net zo goed.
mvg willem2
jereon (0), 15 jaar geleden
[quote=kleijn]even zoeken in telefoon boek maar laat eerst je
dynamo even doormeten voor je hem vervangt.
ik zou hem kopen bij een revisie bedryf .
stukken goedkoper als nieuw en net zo goed.
mvg willem2[/quote]
Bedankt Willem2,
Ik zal hem door laten meten.
en laten uitlezen bij de garage.
Vanavond liet de auto mij twee keer staan.
na een poosje deed hij het weer.
Eerst ging weer het TC lampje branden.
Teller weer op hol, motorstoringslampje, accu lampje gingen ook branden.
daarna viel de motor uit.
groeten Jeroen
jereon (0), 15 jaar geleden
Hallo,
Ik ben vanmiddag naar de opel garage geweest om de dynamo door te meten en uit te lezen.
Dynamo is goed zeggen ze daar, de voltage was goed.
Veder geen byzonderheden bij het uitlezen.
(ik geloof dat hij 1 x aangaf dat de spanning aan de hooge kant was).
Ze zeiden dat het mischien de sleutel kan zijn, een chip probleem in de sleutel(ik probeer nu de reserve sleutel).
Ik moest de auto maar eens een dag langs brengen (om te testen).
Vandaag is de auto 2 x stil komen te staan. (De start motor doet het wel goed, na +/- 4 min pakt de auto pas weer aan).
De accu blijft wel vol.
Graag nog een reactie
Groeten Jereon
JoeNeL (0), 15 jaar geleden
Ik wil de redenering tussen slechte sleutel en lichtje van TC dat aangaat dan wel eens kennen...
De relatie sleutel - uitvallen motor kan ik echter wel begrijpen.
Maar volgens mij zit het eigenlijke probleem nog steeds elders. Ik denk aan de spanningsregelaar (onderdeel van dynamo), en dit op basis van de foutcode ivm hoge spanning.
Is er nu al een nieuwe/vervang dynamo ingegaan?
jereon (0), 15 jaar geleden
[quote=JoeNeL]Ik wil de redenering tussen slechte sleutel en lichtje van TC dat aangaat dan wel eens kennen...
De relatie sleutel - uitvallen motor kan ik echter wel begrijpen.
Maar volgens mij zit het eigenlijke probleem nog steeds elders. Ik denk aan de spanningsregelaar (onderdeel van dynamo), en dit op basis van de foutcode ivm hoge spanning.
Is er nu al een nieuwe/vervang dynamo ingegaan?[/quote]
Bedankt voor uw reactie.
Het probleem ligt niet aan de sleutel. (heb ik geprobeerd)
De auto valt steeds vaker uit.
De auto staat nu bij de garage (Deze denkt ook aan de dynamo)
Als ik weet wat het probleem was zal ik het hier vermelden.
Groeten Jereon
digeridoo (0), 13 jaar geleden
goede dag
wat was het probleem ?
ik heb het zelfde probleem
alleen denk ik dat de dynamo nog wel goed is (derde na 250.000km)
jereon (0), 13 jaar geleden
De hoofd computer was defect.
op het laatst deed de auto het helemaal niet meer (viel geheel uit)
Ik heb de zafira verkocht met dit probleem.
En een nieuw type zafira gekocht, maar deze is ook binnen een half jaar ook weer kapot gegaan (automaatbak geheel kapot gegaan tijdens de vakantie).
Nu rij ik Volvo (ik was de opels even zat).
Ik weet dat er in Almelo een bedrijf zit die de computer weer kan repareren.
Hoe dit bedrijf heet weet ik niet meer.
Succes met de info.