auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Zafira: stuurbekrachtiging uitval en snelheidsmeter toerenteller slaan o

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo

Wie kan mij helpen met dit probleem?
De stuurbekrachtiging valt soms uit
snelheidsmeter toerenteller slaan dan soms ook op hol (niet aaltijd).
en het dimlicht zie je dan ook minder worden
en af en toe houdt de motor even in. (stoot)

De accu is al vervangen.
Er zit genoeg olie in het reservoir van de stuurpomp.

Als ik de auto hellemaal uitzet doet hij het meestal wel weer goed.
Wie kan mij hiermee helpen.

Groeten, Jereon

Geplaatst door

jereon (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

of de dynamo gaat stuk of je stuurbekrachtigings pomp gaat stuk

mvg sebastiaan

bassie138 0

15 jaar

Bedankt voor de reactie.

Ik denk zelf ook aan de dynamo.

Vanmorgen weer problemen.

Eerst begon het lampje van de TS (traction control) te branden
dimlicht zie je variëren in sterkte.
dashboard verlichting valt soms uit en dan stoot de auto (motor houdt er eventjes mee op).


Is dit herkenbaar als een dynamo probleem?

Groeten Jereon

jereon 0

15 jaar

een vraagje je zegt tc maar is dat goed
ik dacht dat een 1.8 motor geen tc heeft ??
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Klinkt inderdaad als dynamoprobleem...

JoeNeL 0

15 jaar

[quote=kleijn]een vraagje je zegt tc maar is dat goed
ik dacht dat een 1.8 motor geen tc heeft ??
mvg willem2[/quote]
Hallo Willem2,

Ja ik heb een Opel Zafira 1.8 16V benzine uit 1999 met TC (traction control).

vanmiddag weer naar huis en nu begon weer het TC lampje te branden (niet uit te krijgen met de knop).
En af en toe stoot de auto (valt uit).
De stuurbekrachtiging deed het nu wel goed. (30KM).

Ik denk dat ik de dynamo vrijdag maar eens ga vervangen.
Waar kan je deze omruilen tegen een gereviseerde?

Groeten,

Jeroen

jereon 0

15 jaar

even zoeken in telefoon boek maar laat eerst je
dynamo even doormeten voor je hem vervangt.
ik zou hem kopen bij een revisie bedryf .
stukken goedkoper als nieuw en net zo goed.
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

[quote=kleijn]even zoeken in telefoon boek maar laat eerst je
dynamo even doormeten voor je hem vervangt.
ik zou hem kopen bij een revisie bedryf .
stukken goedkoper als nieuw en net zo goed.
mvg willem2[/quote]
Bedankt Willem2,

Ik zal hem door laten meten.
en laten uitlezen bij de garage.

Vanavond liet de auto mij twee keer staan.
na een poosje deed hij het weer.

Eerst ging weer het TC lampje branden.
Teller weer op hol, motorstoringslampje, accu lampje gingen ook branden.
daarna viel de motor uit.

groeten Jeroen

jereon 0

15 jaar

Hallo,

Ik ben vanmiddag naar de opel garage geweest om de dynamo door te meten en uit te lezen.
Dynamo is goed zeggen ze daar, de voltage was goed.

Veder geen byzonderheden bij het uitlezen.
(ik geloof dat hij 1 x aangaf dat de spanning aan de hooge kant was).

Ze zeiden dat het mischien de sleutel kan zijn, een chip probleem in de sleutel(ik probeer nu de reserve sleutel).
Ik moest de auto maar eens een dag langs brengen (om te testen).

Vandaag is de auto 2 x stil komen te staan. (De start motor doet het wel goed, na +/- 4 min pakt de auto pas weer aan).
De accu blijft wel vol.

Graag nog een reactie


Groeten Jereon

jereon 0

15 jaar

Ik wil de redenering tussen slechte sleutel en lichtje van TC dat aangaat dan wel eens kennen...

De relatie sleutel - uitvallen motor kan ik echter wel begrijpen.

Maar volgens mij zit het eigenlijke probleem nog steeds elders. Ik denk aan de spanningsregelaar (onderdeel van dynamo), en dit op basis van de foutcode ivm hoge spanning.

Is er nu al een nieuwe/vervang dynamo ingegaan?

JoeNeL 0

15 jaar

[quote=JoeNeL]Ik wil de redenering tussen slechte sleutel en lichtje van TC dat aangaat dan wel eens kennen...

De relatie sleutel - uitvallen motor kan ik echter wel begrijpen.

Maar volgens mij zit het eigenlijke probleem nog steeds elders. Ik denk aan de spanningsregelaar (onderdeel van dynamo), en dit op basis van de foutcode ivm hoge spanning.

Is er nu al een nieuwe/vervang dynamo ingegaan?[/quote]
Bedankt voor uw reactie.



Het probleem ligt niet aan de sleutel. (heb ik geprobeerd)
De auto valt steeds vaker uit.

De auto staat nu bij de garage (Deze denkt ook aan de dynamo)
Als ik weet wat het probleem was zal ik het hier vermelden.

Groeten Jereon

jereon 0

15 jaar

goede dag

wat was het probleem ?

ik heb het zelfde probleem

alleen denk ik dat de dynamo nog wel goed is (derde na 250.000km)

digeridoo 0

14 jaar

De hoofd computer was defect.
op het laatst deed de auto het helemaal niet meer (viel geheel uit)

Ik heb de zafira verkocht met dit probleem.
En een nieuw type zafira gekocht, maar deze is ook binnen een half jaar ook weer kapot gegaan (automaatbak geheel kapot gegaan tijdens de vakantie).
Nu rij ik Volvo (ik was de opels even zat).

Ik weet dat er in Almelo een bedrijf zit die de computer weer kan repareren.
Hoe dit bedrijf heet weet ik niet meer.


Succes met de info.

jereon 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.