nu was me tank vloter pasgeleden kapot gegaan (hij gaf niks meer aan en de rubbere paking lekte)
nu heb ik er een nieuwe vloter plus paking ingezet
maar nu geeft hij de heletijd aan dat de tank vol zit terweil ik er al wel 250 km mee heb gereden
zijn er hier mischien mensen die heer een oplosing voor hebben want ik baal egt als een stekker
alvast bedankt
jeffrey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten de stekkers wel goed?
Het is een weerstand en afhankelijk van de weerstand (bijv 0-100 Ohm) wijst de brandstofnaald een niveau aan.
Dit had je van te voren kunnen testen
popey
bedoel je de stekker op de vloter zelf of die van de meter?
die van de vloter is gewoon goed zo ver ik heb kunnen zien ik heb hem nog niet door gemeten maar ik ga dadelijk zoon ding halen en dan kan ik hem pas door meten
17 jaar
heb je er aan gedacht dat er misschien pper model en jaar een andere weerstand in kan zitten
Als de vlotter geen massa maakt dan werkt tie ook niet.
Vlgs tekening een blauw/zwarte draad tot aan de meter.
verder kan ik van hieruit niet bekijken helaas.
popey
17 jaar
Zelf heb ik ooit een Simca gehad waarbij vanaf fabriek een verkeerde vlotterweerstand was ingebouwd .Dit moest 0-85 ohm zijn.
De tank leek half vol,maar was praktisch leeg.
Destijds zelf ontdekt,bij de garage geloofde mij niet dat het zo was.
Uiteindelijk is het merk Simca terziele gegaan.
De reden was me duidelijk.
Dus de weerstand kan verschillen maar de tank inhoud en vorm van deze corsa's zijn volgens mij
gelijk gebleven.Dus de weerstanden ook.
popey
17 jaar
dit lijkt me sterk om dat ik een orginelevloter heb gehaald bij de opel dealer zelf op mijn charsie nummer en het is een vdo vloter
maar ik ga het zekker ff naa kijken
17 jaar
heb je geen kabel gemold die nu aan de massa ligt,of contact met het chassis maakt ?
zo blijft je meter ook op vol staan.
Stefan
17 jaar
nee ik heb geen kabel gemold ik heb toe net wel gezien dat er op de stekker van de vloter 2 kabeltjes zitten waarvan er een 3mm coating mist maar die raakt nix zou het hier aan kunnen liggen mischien mij likkt t me sterk
17 jaar
Jeffrey,
Heb je de vlotter misschien op zijn kop er in gezet?
Hans
nee hij kan er maar op een manier in en hij zit er nu goed in met de filter in de reserve kamer en de vloter zelf de bal zeg maar en naast
17 jaar
Dit was vast een grapje van moderator of hij snapt er niets van.
Laten we het maar op het eerste houden.
Ik zou er niet op reageren.
popey
17 jaar
jeffrey,
Je hebt de vlotter zelf vervangen.
Haal hem er nog eens uit en sluit hem aan en til dan zelf het armpje of hulsje op dan moet de meter mee gaan, als dat niet zo is de oude er weer op aansluiten (vaak is het drijflichaampje volgelopen), doe dan hetzelfde en kijk wat er gebeurt.Ik hoop dat jij je onderdelen pas weggooid als de nieuwe onderdelen werken.
Als hij het dan nog niet doet moet je de bedrading gaan doormeten of nalopen want uiteindelijk kan het metertje in je dashboard ook kapot zijn. Doet hij het wel maar op een klein gebied dan heb je een verkeerde weerstand zoals boven al gemeld.
Succes
Wim
17 jaar
Is WEL lekker zuinig zo , 250 Kilometer en geen druppel eruit.
trek de stekker er eens af en kijk of je dan nog steeds een volle tank hebt.
is ie dan leeg, dan zit het in het gedeelte wat je dan niet hebt aangesloten, de tankvlotter dus, als ie dan nog steeds vol is maak je toch ergens sluiting of is je meter in het dashboard stuk.
je hebt toevallig niet geprobeerd om de meter buiten de vlotter om aan te sturen en ergens een aansluitfoutje gemaakt?
en je hebt de tankvlotter er niet verkeerd om inzitten? ( weet niet of het mogelijk is i.v.m bevestiginsschroefjes?)
groeten michiel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar