Het volgende is gebeurd.
Na het vervangen van de o-ring van de ontsteking is een draad die uit de verdeler kwam tussen de klem komen te zitten waar de ontsteking mee vastgezet wordt.
Bij het op contact zetten kwam rook uit de verdelerkap en was 1 draad weggebrand die naar de bobine liep.
Na draad te hebben vervangen liep de motor weer echter te hoog stationair, uitgelezen met knippercode gaf fout op de stationair regelaar. Na resetten kwam deze terug.
Nu heb ik de verdeler incl module en kabels vervangen, de auto loopt weer echter nog steeds te hoog stationair (ca 1200toeren).
Ik ben een beetje aan het denken dat de computer kapot is gegaan maar wil deze niet op de gok vervangen.
Waar krijgt de stationair regelaar zijn gegevens vandaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staionair regelaar doet zelf niets, beslist niets, en krijgt geen gegevens.
Regelaar wordt aangestuurd door de motor-computer.
Deze krijgt gegevens daarvoor van de koelwater temp sensor en de gasklep positie sensor.
Regelaar zelf al schoongemaakt? Bekabeling tussen ecu en regelaar al gecontroleerd?
Dan verdenk ik de gasklepsensor of inderdaad toch de computer.
Regelaar heb ik nog niet schoongemaakt, zit deze op het gasklephuis aan de voorkant?
[quote=Audidriver73]Dan verdenk ik de gasklepsensor of inderdaad toch de computer.
Regelaar heb ik nog niet schoongemaakt, zit deze op het gasklephuis aan de voorkant?[/quote]
Ja. Zwart van kleur en zit met 2 torxboutjes vast.
Bedankt, hoeft deze zoals bij vw niet ingeleerd te worden als deze gedemonteerd is geweest?
Nee. Je kunt zelfs zelf testen of deze werkt!
In de zekeringkast zit de diagnosestekker. Daar staan letters op ( heel klein ). Zet de auto op contact en verbindt aansluiting A en B met elkaar middels bijv. een paperclip. Als het goed is, hoor je de stelmotor werken. NIET doen als deze gedemonteerd is.
Tevens kun je op deze manier de foutcode's uitlezen. Begint met 3 x 12 ( = begin uitlezing) Daarna komen de eventuele fouten en als laatste weer 3 x 12 als einde uitlezing.
Met dat uitlezen wist ik, heb ik al gedaan, hierdoor weet ik ook dat de fout de stationair regelaar is.
Ik dacht dat hij 34 aangaf maar weet niet meer zeker.
Ga het volgende week proberen.
Oke. Ik lees het wel. Zal code 34 even opzoeken dan.
Succes.
Code 34 :
Sensor absolute druk inlaatspruitstuk - spanning laag
* Kortsluiting tegen massa bedrading *
* Sensor absolute druk inlaatspruitstuk *
* Motorregelmodule *
Tussen C en Massa = +/- 5 Volt ( Contact aan / ontkoppelde stekker )
Tussen B en Massa = 1 - 1,58 Volt ( Motor op bedrijfs temp / loopt stationair / Ontkoppel de stekker niet )
Gr Stefan
15 jaar
Ik had me vergist, moet 35 zijn.
Zoek ik dan morgen weer op................Nog meer?
Nee dat is de enige.
35: ecu defect of stationairregeling ( Stappenmotor of voetpakking gasklephuis).......
Ik hoop het laatste voor je.
Probleem is ontstaan nadat de sluiting was, dus ik vrees ook voor de ECU.
Of de stappenmotor moet zijn doorgebrand omdat er misschien een verkeerde of te hoge spanning op gekomen is. Ik zal komende week de stappenmotor eens proberen te meten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar