Ik had een stukje gereden, niet echt asociaal gereden ofzo. Ik zet de auto op de oprit, loop naar binnen, kijk ik uit het raam zie ik ineens dat mijn auto staat te pissen op de oprit! de vuile hond.
Maargoed ik naar buiten gegaan, motorkap los, komt er mij ineens een straal water tegenmoet! Was een heel dun straaltje water, spoot recht de auto uit. Het koelwater reservoir is dus gescheurd, kan dit wel zo vervangen, maar dit kan normaal toch niet gebeuren??
Zou dit komen door overdruk in het systeem, of door een te hoge temperatuur? Ik heb een paar weken geleden nog de sensor van de koelventilator vervangen, en de thermostaat getest.
P.S. de temperatuur meter (dashboard) is op dit moment kappot, die wou ik deze week nog repareren. Maar de ventilator is niet eens aangeslagen, dus lijkt me sterk dat hij te warm is geworden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kan het volgende doen om te testen of die te veel druk opbouwt.je laat de motor warm worden tot de koelfan aanslaat.Je wacht dat die uitslaat(draaiende motor).Dan draai je voorzichtig de dop los tot de druk eraf is. Je sluit de dop je gaat een stuk proefrijden.Je stopt na +- 15 min rijden.Je wacht dat de koelfan weer aanslaat(draaiende motor)stationair.Je wacht dat de koelfan weer uit is en draai je de dop weer los als het goed is heeft het systeem dan geen druk(een heel klein beetje mag) als die veel druk heeft heb je waarschijnlijk de koppakking lek of zoiets.(voor de duidelijk heid alles met draaiende motor en kijk uit voor verbranden.
ps eerst tankje repareren
mij is altijd verteld dat je nooit zomaar de dop er af mag draaien, bij een warme motor? ivm druk verschil en dan kan het ineens gaan koken.....
maar heb het tankje al wel vervangen, voor maar liefst 2 euro. Het kunstof van het kapotte tankje was ook aardig hard geworden, misschien ouderdom?
21 jaar
ja dat kan ouderdom zijn.Nu het volgende als het koelsysteem onder druk staat gaat het pas koken bij 120 graden de koelfan slaat aan bij 100 of 105 graden en stop weer bij 92 graden dus als je de dop er voorzichtig los draait als de koelfan uit gegaan is zal het water er nooit over koken.Maar doe wel voorzichtig
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar