Opel Vivaro: Technische schema's nieuwe motoren 1.6 Trafic + Vivaro al beschi

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 (single + biturbo)

Kan iemand mij aan meer informatie helpen of de nieuwste schema's van de uiterst zuinige 1.6 dieselmotoren die sinds kort geleverd worden? Zie ook configurator bij zowel Opel Vivaro als bij Renault Trafic

Bestaan met ECU's voor een versie van 90 PK maar ook 120 en 140 PK.

Algemene vraag ook intussen:
1. Vroeger werden ook soms andere stukken aangepast naargelang het vermogen (duurdere elementen bij meer vermogen om slijtage te beperken). Is dit nog steeds het geval? Prijsverschil van 2.000 EUR kan toch niet alleen met chip te maken hebben, vrees ik?
2. Welke tuners op de markt zijn aangeraden voor deze camionetten Vivaro en Trafic, want een verbruik onder de 6 liter, kan wellicht toch niet echt meer omlaag?

VAN BELLE Jean Marc
[url=http://postimg.org/image/cax96zzuv/][img]http://s23.postimg.org/cax96zzuv/Opel_EC...[/img][/url]

VAN BELLE Jean Marc

Geplaatst door VAN BELLE Jean Marc (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jhl (0) PRO, 9 jaar geleden

JM, de referentie vd tuners in onze regio blijft nog altijd Heinz in Aalst. Effe daar je ligt opsteken.

VAN BELLE Jean Marc (0) PRO, 9 jaar geleden

Heb meteen een mail gestuurd naar info@heinz-performance.be als volgt (en ik noteer hun adres en probeer daar eens zelf binnen te springen want per mail hierover 'publiek babbelen' is moeilijk)

Geachte,

Ik rij met een Renault Trafic van 2012 en verbrak al wat zuinigheidsrecords (zie o.a. http://www.renaultforum.nl/forum/1832-km... en zou nu een nieuwe kopen van 2015 van 1.6.

Ik twijfel echter om het dure supplement te betalen van de twin turbo en zou dus de basis ECO willen kopen met simpele turbo (voor mijn camionette heb ik geen power nodig, wel zuinigheid, ik heb overigens nog een Kawasaki 1400GTR moto, dus die heeft genoeg met zijn 160 PK voor in Duitsland en ik reed vroeger ook met de eerste V-Rod vrsca).

Nu vroeg ik me af, normaal zijn bij de recente Vito's, Vivaro's en Trafics de motoren toch redelijk hetzelfde (nu 1.6 liter meer), behalve bepaalde stukken soms.

Heeft u een advies hieromtrent om bijv. de basisversie van 90 PK te nemen en kan deze nog iets zuiniger getuned worden, of zitten we hier op de grens van het kunnen? Ik kreeg reeds een Vivaro van Vanneste mee van 140 PK en kon naar Zaventem rijden met een verbruik van liefst 4,8 liter/100 km, inclusief terugkeer (sneller) en nog wat extra kilometers kwam ik voor 300 km uit op een verbruik van 5,0 liter/100 km. Let wel: dan rij ik tussen de camions mee à 90 km/h, want anders haal je dit soort zottigheden niet.

PS: Kreeg je adres via de link http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... van user jhl.

+je
Met positieve (wetenschappelijke) groeten, مع تحيات (علمية)إيجابية ma'a tahayât (ah'lmiya) tizjâbiyah
VAN BELLE Jean Marc Gerechtelijk Expert (lijst UGent) en Vrije beroeper+informaticus (15 jaar erkend boekhouder-fiscalist; 6 jaar bestuursraad VJV; 22 jaar pluspapa; nog 36 plusjaren te gaan)
BE 0525.505.418 + Tel. 056/25.25.20 - 0470/46.26.31 + info@logocom.be
*** 2014: Dio disse: "Sia luce". E luce fu (God "> zei" Genesis, 3de zin). In den beginne was er λόγος (er was ">woord" Johannes, 1ste zin). اقرأ (Iqra = ">lees!", Qor'an 1ste openbaringIqra, 610 AD, -11 AH). Nenio estos konfidenca ("> scripta manent" Esperanto = niets zal vertrouwelijk zijn). ***

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.