hallo ben nog steeds met mijn temperatuur bezig heb de thermostaat verwijderd en ben gaan rijden hij word nu 85 graden mijn idee zonder thermostaat te hoog heb radiateur gecontroleerd zit niet verstopt als je een hand voor de onderste opening houd enje schud hem vol water en je trekt plotseling je hand weg stroomt hij meteen leeg uitwendig is hij ook mooi schoon dusmijn idee daar kan het niet aan liggen hij word onder het rijden met thermostaat bijna 100 graden mijn dachboard meter wijkt niet af heb dit gecontroleerd met temperatuur meter kan het zijn dat de waterpomp iets mee aan de hand is als je in het resevoir kjikt zie je het wel stromen en ontluchtigingen zitten niet verstopt en de waterpomp is twee jaar geleden bij opeldealer vervangen met distrubutieriem hallo graag een oplossing of wie weet iets wij gaan as zat naar spanje grt ko ps is met airco en de sensoren van de electrische fan zijn goed gaat aan bij 95 gr en de tweede snelheid bij 105 grt heb thermostaat ook nog getest in bakje met water is goed er staat op gaat open bij 92 graden en verder 107 graden wat zijn dit toch hoge temperaturen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de thermostaat erin zit komt er dan koelvloeistof uit het terugvoerslangetje van de radiateur naar het koelvloeistofreservoir??
Je koelsysteem werkt onder overdruk, en de koelvloeistof kan ook hogere tempraturen aan als 100 graden voor het gaat koken.
Gecombineerd zal de koelvloeistof onder de overdruk pas gaan koken bij 120 graden, afhankelijk van de overdruk in het systeem en de samenstelling van de koelvloeistof.
Meestal zal het koelwater bij 90 graden op normale werktemperatuur zijn.
Met het openen van het systeem bouwt je koelsysteem geen overdruk op, en is de kooktemperatuur lager.
Je kunt een andere thermostaat nemen die bij een lagere temperatuur open gaat, waardoor je werk temperatuur ook lager wordt.
De motor moetr met een redelijke warme temperatuur werken, daarop is ie gemaakt, 90 graden is heel normaal, zie ook de temperaturen op je thermostaat.
Met een airco zal de temperatuur sneller oplopen, vandaar dat je ventilatoren dan ook bijgeschakeld worden om deze extra warmte weer kwijt te raken.
Cor
eindelijk gevonden teveel weerstand in massakabel van accu naar motor nieuwe gemaakt nu 100 % komt niet meer boven de 90 graden
17 jaar
Goeie reis naar Spanje en als je daar problemen krijgt roep je maar.
Hoeveel mag de weerstand in de massakabel zijn???
Heb een omega die ook steeds iets warmer wordt....
17 jaar
Ik denk dat we nergens gegevens kunnen vinden over "hoeveel weerstand" er in een massakabel mag zitten.
De massakabel moet gewoon goed contact maken aan beide kanten
Dus goed en schoon contact op de accu en aan de motor even schoonschuren, invetten en goed vastzetten.
mvg,
Hans.
Gemeten = 0 Ohm
Pas bij de grote start stromen zal de hele lage weerstand een rol spelen.
Veel problemen in de auto's worden veroorzaakt door slechte massa verbindingen, corrosie, en of slechte (te dunne) massa kabels.
Is de auto nieuw, dan is het nog wel goed, maar na een paar jaar komen de problemen.
Regelmatig controleren, en in geval van twijfel kan het geen kwaad deze contacten/kabels schoon te maken of te vervangen.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar