Onlangs werd de distributieketting van m'n Astra vervangen. Sinds dan is de motortemperatuur opvallend hoger dan voordien. Ook de koelvin draait veel meer dan vroeger. Iemand een idee hoe dit komt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebben ze toevallig ook een nieuwe temperatuursensor geplaatst??
gr danny
of de thermostaat meteen mee vervangen?
Overigens lijkt me dat het geen ketting maar een riem is.
15 jaar
Een kollega van mij had ook eens een tandriem een tandje verkeerd gezet.
De motor wordt dan inderdaad fors heter en hij heeft minder vermogen.
15 jaar
[quote=E.T.Wiersum]Een kollega van mij had ook eens een tandriem een tandje verkeerd gezet.
De motor wordt dan inderdaad fors heter en hij heeft minder vermogen.[/quote]
klopt helemaal
15 jaar
Vermogensverlies is er niet en ja, de thermostaat is mee vervangen!
Kan een nieuwe thermostaat dan zo'n verschil geven? Is dat niet schadelijk voor de motor?
Wat kan ik er aan doen?
15 jaar
[quote=TomDeRoeck]Vermogensverlies is er niet en ja, de thermostaat is mee vervangen!
Kan een nieuwe thermostaat dan zo'n verschil geven? Is dat niet schadelijk voor de motor?
Wat kan ik er aan doen?[/quote]
Als je dezelfde thermostaat gebruikt hebt,die bij hetzelfde aantal graden opent,ligt hier je probleem niet.
Wat je kunt doen ?? zoals hierboven beschreven staat,controleer de distributie eerst eens.
Hoe warm word hij nu dan precies ?
15 jaar
Tenzij de oude thermostaat niet helemaal lekker meer was dan kan het natuurlijk wel schelen.
15 jaar
[quote=stefan84][quote=TomDeRoeck]Vermogensverlies is er niet en ja, de thermostaat is mee vervangen!
Kan een nieuwe thermostaat dan zo'n verschil geven? Is dat niet schadelijk voor de motor?
Wat kan ik er aan doen?[/quote]
Als je dezelfde thermostaat gebruikt hebt,die bij hetzelfde aantal graden opent,ligt hier je probleem niet.
Wat je kunt doen ?? zoals hierboven beschreven staat,controleer de distributie eerst eens.
Hoe warm word hij nu dan precies ?[/quote]
Er werd een nieuwe thermostaat geplaatst. De oude thermostaat regelde netjes op 88 à 90°C en de ventilator draaide alleen tijdens een file bij warm weer.
Met de huidige thermostaat is er geen probleem op de snelweg. Maar bij 50 km per uur en bij elke stilstand loopt de temperatuur op tot 95°C, ventilator draait, temperatuur daalt tot 87°C, loopt op enkele minuten terug op tot 95°C,...enz.
Elke avond kom ik m'n oprit opgereden met luid draaiende ventilator, terwijl dit vroeger nooit het geval was. Bij andere wagens hoor ik dit ook toch niet? Is dit dan normaal?
Probleem is dat ik deze zomer een vakantie naar Spanje heb geboekt...lange files...ik zie mezelf al aan de kant staan met een stomertje...
15 jaar
Waarschijnlijk hebben ze dan een thermostaat gemonteerd,die net opent bij een paar graden meer,als die wat erin zat.
Heb je de oude thermostaat nog ? kijk eens bij hoeveel graden die opent ?
15 jaar
[quote=stefan84]Waarschijnlijk hebben ze dan een thermostaat gemonteerd,die net opent bij een paar graden meer,als die wat erin zat.
Heb je de oude thermostaat nog ? kijk eens bij hoeveel graden die opent ?[/quote]
De oude thermostaat heb ik helaas niet meer.
Ok dat de thermostaat een paar graden later opent, maar waarom gaat m'n koelvin dan steeds draaien???
15 jaar
door dat de nieuwe thermostaat later opent wordt de motor warmer, en zal de de koelvin eerder en langer gaan draaien voor de koeling
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar