close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Temperatuurmeter (wijzer) komt maar klein beetje los.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SZR

Ik heb de volgende vraag;

De wijzer van de temperatuurmeter (dashboard) komt maar een klein stukje los en blijft in het blauwe vakje staan.

Wat is de meest logische wijze om de oorzaak te vinden?

kan ik het zelf repareren?

Wat kost dat ongeveer?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!

B.v.d. en groet,

Jeroen

Geplaatst door

Jeroen Haarlem (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

komt de motor wel op bedrijfs temperatuur als dit het geval is moet je het in de sensor of in de temperatuur meter zoeken als de motor niet warm word vervang dan de termostaat en of je dat zelf kunt ja dat kan ik wat moeilijk beoordelen net hoe handig je bent je moet het koelsysteem nadien goed ontluchten en wel weten wat je aan het doen bent anders laten doen zal de hele wereld niet kosten

max71 0

17 jaar

Bedankt voor je advies.

Hoe kan ik met huis tuin en keuken middelen beoordelen of de motor op bedrijfsthemperatuur is. De wijzer geeft niet veel aan, dus zal ik dat anders moeten beoordelen.

Waar zitten de door jouw benoemde censoren?

motor heel lang stationaar laten lopen dan heb je namelijk geen rijwind koeling als de motor warm word kun je voelen aan de radiator slangen als de ventielator inslaat en je meter nog niks heeft gedaan zit het daar ergens, de termostaat zorg er voor dat vooral tijdens een koude motor het koelsysteem kleiner is er stroomt dan minder koelvloeistof richting de koeler blijf de termostaat open staan het je een grotere hoeveelheid koelvloeistof die dan opgewarmt moet worden en komt er dan ook nog eens rij wind bij dan kan het maar zo zijn dat onder het rijden de motor niet warm word en bij lang stationaar lopen wel waar de termostaat en senoren bij een nopel zitten kan ik je zo niet vertelen maar de dealer kan hem zo aan wijzen en het is ook beter om hier voor orginele onderdelen te gebruiken

max71 0

17 jaar

Ik heb net al maar vast even met de garage gebeld waar ik vorige maand mijn distributieriem, waterpomp en spanrollen heb laten vervangen. En wat blijkt nu g...................... dat de thermostaat achter de riem zit, m.a.w. de hele zooi moet er weer uit en de rekening zal hetzelfde zijn als de vorige ingreep. Ik baal, want wanneer dit was meegepakt zou het om 25 euro extra gaan.

Ik hoop dat het toch nog even die censor is!!!!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.