Ik heb een frontera wagon met een x2.2xe motor en heb problemen met het terugvallen van het toerental zoals bij problemcar wel vaker besproken.
Daarnaast heb ik het probleem dat als ik ineens veel gas geef, de motor te laat op gang komt het lijkt dan net of de naar brandstof snakt. Zodra hij wat hoger in de toeren komt gaat het goed.
Bougiekabels zijn vervangen lfr is schoongemaakt temperatuursensor is vervangen.
Vanochtend erg koud -7 ging zelfs het motorstoringslampje branden en sloeg hij bijna af.
Wie weet wat het kan zijn.
Ik las iets van ee disbobine wat is dat en waar zit die?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is waar je bougie kabels op zitten.
Je EGR kan ook problemen geven m.b.t. laat op pakken en terugvallen, schoonmaken of afdoppen geeft misschien verbetering
Willem
Kun je me nog een beetje op weg helpen? waar zit die ERG klep? Ik kan hem niet vinden in mijn documentatie.
Kan zo'n DISbobine (nog) slechter gaan werken bij koud weer? en gaat daarvan het motorstoringslampje dan branden?
19 jaar
als t motor storings lampje gaat branden kun je m beter uit laten lezen, dat scheelt een heel eind zoeken.
EGR met een pijp vanaf het uitlaatspruitstuk via de EGR-klep naar t inlaat (uitlaatgas recirculatie systeem), weet niet precies waar deze zit bij de 2.2 16v x22xe.
Dismodule kan inderdaad het MM lampje doen branden, DISmodule is erg duur in aanschaf daarom eerst laten uit lezen.
als de motor slechter gaat lopen kun je t beter zoeken en de temp. sensor denk ik.
Willem
Daar heb je gelijk in die kost 215 euro.
Ik kan bij mij niets vinden aan het uitlaatspruitstuk, kan het ook zijn dat die ERG klep er niet op zit?
De temperatuursensor van de koelvloeistof heb ik reeds vervangen, zou het dan ook de luchttemperatuursensor van de inlaatlucht kunnen zijn, het terugvallen in toeren gebeurt alleen als ik rijd en de koppeling intrap, als ik dan bijn stilsta schiet hij weer naar het normale toerental.
En als de motor gewoon stationair draait is het ook goed.
Paul
19 jaar
Denk niet dat het de disbobine is. Daar kan technisch gezien niet veel aan kapot. Hij is onderbroken of niet.
19 jaar
bij de x20xev zit deze als ja voor de auto staat rechts naast t klepdeksel, ik weet niet of ie daar bij jouw ook zit, en ik ben 100% zeker van dat er een EGR op zit
Ik heb hem een paar maanden geleden al eens uit laten lezen en toen werd er niets gevonden, wat denken jullie van de luchtinlaattemperatuursensor? Het vreemde is dat er dus 2 dingen aan de hand zijn.
1) hij pakt slecht op bij een laag toerental stottert een beetje vooral bij koude motor.
2) het toerental valt terug bij rijdend voertuig en ingetrapte koppeling.
19 jaar
Ik zou zeggen dat of de EGR blijft hangen of de stationairklep is vuil of defect
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar