auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel : tewijnig spanning de eerste 5 km als het koud is????? 1.7dti

ik heb een vet probleem als het koud is en ik ga rijden trekt er ergens in me auto zo veel spanning weg dat me licht minder wordt me radio uit valt en soms zo erg dat zelfs me stuur bekrachtiging het niet meer doet en dan na ongeveer 5 km springt in eens alles weer en doet mijn auto weer normaal de accu is volgens de garage oke hoe wel ik dit betijfel want deze meten ze door terijl mijn condezator van mijn geluid instalatie nog aan gesloten zat kan iemand mijn uit de brand helpen???????

b.v.d.

D.Burger
s,Gravenzande (westland)

Geplaatst door

megagek (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo don

ik heb precies hetzelfde met een golf 2 ( 1800 16v )

als ik deze start en laat lopen,loopt hij net zo lang tot de accu leeg is,ofwel onder de 9 volt komt en zo de benzine pomp niet meer werkt en afslaat.

als ik hem start blijft hij normaal lopen,maar als ik dan wil weg rijden stottert hij als een gek,ook al hij vrij staat dan pruttelt hij..als hij dit mankement vertoont meet ik maar 11.3 V op de accu..

trap ik een paar keer goed op het gas,dan zijn alle problemen verholpen en loopt hij perfect zonder te pruttelen of te stotteren,en dan meet ik ook mooi 14.7 V op de accu..

Heb de accu al verwisseld samen met de dynamo..deze zijn beide ók en de aarde is ook goed!

Wie kan ons helpen aan die gekke probleem!

het is zo spontaan opgetreden en rij er al een tijdje mee,maar steeds met een lege accu staan is ook geen pretje..

Bedankt,

Stefan

stefan84 0

18 jaar

@ don burger :zit er nog genoeg spanning op de riem, als deze te weinig gespannen is en de riem slipt op de dynamo dan laad deze ook de batterij niet meer bij. waarschijnlijk dat ook daardoor u servo het niet soms niet meer doet en dan weer wel (tenzij deze elctrich aangedreven is) en niet door een riem. mss eens de geluidsinstalatie afkoppelen en kijken of je dan nog dit probleem hebt, mss is de condensator wel stuk en slorpt deze alle energie (wat ik wel betwijfel) op met daardoor ook soms een te lage spanning.

@stefan mss ook eens de goede werking van de riem controleren, bij koud weer kunnen deze wel eens slippen

groetjes bart

calibra8180 0

18 jaar

maar is wel vreemd dat als langzaam alles uit valt en dat dan als laaste me stuut bekrachtiging ook uit valt dat dan in eens alles weer aan springt en met me condensator is niks mis maar mijn vraag was is het mogelijk dat de garage de accu controleert als de condensator er op staat want dat werkt toch al een buffen en steffan mijn auto blijft gewoonm goed lopen ik heb verder geen last van mijn brandstofpomp

help!!!!!!!!!!!!!!!

megagek 0

18 jaar

effe kijken of de alternator goed werkt
Wanneer deze te weinig vermogen levert slaat de stuurbekrachtiging af

mauritzzz 0
badge

18 jaar

ja en je verlichting en radio en ventilatie ook?

megagek 0

18 jaar

ik denk hoe lager de spanning komt dat er dan meer dingen beginnen uit te vallen naargelang de spanning die nog over blijft. ik had een een defecte alternator, toen lichte het lichtje van mijn batterij op, en hoe meer gas ik geefde hoe meer dit lichtje oplichte tot het plots kapot was. ik kon gewoon verder rijden met mijn wagen,maar naargelang mijn spanning minderde dan begon er zich van alles uit te schakelen en al,en na een tijdje kreeg ik het motorstoringslampje (dus als het ware dat die dan in noodloop gaat) tot er niet genoeg spanning meer was om de bezine pomp aan te drijven en uiteindelijk tot stilstand kwam te staan.
wat uw condensator betreft. deze neemt enkel de overtollige stroom op die u batterij levert en vlakt zo ook uw pieken af die kan schadelijk zijn voor bepaalde instalaties. ik denk niet dat de condensator uw stroom terug stuurt naar de batterij, normaal werkt dit met een relais of heb ik het verkeert voor.
ik dnek dat je toch een probleem zal hebben met u alternator.

calibra8180 0

18 jaar

don.

als het buiten onder de 5 graden is dan blijft de motor voor gloeien de eerste km's en dat is jou probleem. want als hij stopt met gloeien dat heb je alles spanning weer terug en werkt alles weer.

het door meten met de condenzator er aan werkt niet want die blijft de spanning hoog houden.

ik god dat je accu nog wel goed zal zijn anders had je ook start problemen gehad maar dat de massa van je motor naar de carosorie en van je carosorie naar je accu slecht is of gebroken waar door er een hoge weerstand ontstaat in de kabel dus kijk dat maar is goed na.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

Bart De

als de dynamo defect is werkt alles gewoon nog!

maar zoals Bart Derycke al zei,naar mate de spanning van de accu en de verbruikers die aan staan zal langzaam alles weg gaan vallen omdat de accu leeg getrokken word en niet meer bijgeladen word als de dynamo niet meer werkt.

@don

mijn brandstofpomp viel simpelweg uit door dat deze zo langzaam draaide,er niet genoeg druk komen worden opgebouwd,omdat de accuspanning al bijna 9 volt was..

mijn riem slipt helemaal niet!

heb nu zelfs een 2e dynamo erbij geplaatst..maar hij doet nog altijd hetzelfde!

als ik de auto bv 's morgens start zonder gas te geven,zal hij even lopen tot de accu leeg is en dan afslaan..

trap ik een paar keer op het gas,word de binnenverlichting ook wat feller en laad de accu wel bij en is er niks meer aan de hand.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

ik heb ook het idee dat het iets moet zijn met het voor goeie maar het vreemde is mijn auto moet toch gewoon genoeg stroom leveren om tegloeie en zeker als de motor al draaid maar hoe kan het zijn dat mijn gloei bougies dan zo veel verbruiken ze hebben er nog geen 3 maande terug nieuwe in gezet kan er mischien kortsluiting in zitten of zou ik daar een fout melding van krijgen op me doordcomputer??
en kan ik dat zelf niet meten met een multiemeter?
verder verwacht ik ook niet dat het de accu zal zijn en met de massa draad zal het wel goed zitten omdat ik een grote versterker achterin heb liggen heb ik eenb extra massa draad getrokken van me accu naar me fraaim deze kabel is cm doorsnee dus massa genoeg de insta latie geeft verder geen problemen die heb ik er nu al een week niet aan gesloten en nog het zelfde probleem
voor de gene die al gereageert hebben bedankt voot de moeite

megagek 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.