Het probleem is dus dat de motor amper warmt.
Het duurt zeker 15min vooraleer de motor zelf begint op te warmen.
Eenmaal de motor rond de 70° komt, begint hij alweer te zakken.
Dan moet je eigenlijk al sportief rijden om de motor op graden te houden, wat dus niet normaal is.
Denken jullie ook dat dit het gevolg is van een slechtwerkende thermostaat?
En om toch maar zeker te zijn. Dit is toch de thermostaat?
http://img115.imageshack.us/img115/7950/...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee de foto die je laat zien is de egr klep die heeft er niks mee temaken.
zover ik weet zit je thermostaat achter de distrubutieriem.
groetjes jan.
[quote=jan T]nee de foto die je laat zien is de egr klep die heeft er niks mee temaken.
zover ik weet zit je thermostaat achter de distrubutieriem.
groetjes jan.[/quote]
Had al zo'n vermoeden aangezien ik geen darmen zag lopen.
Kun je me even beschrijven wat ik dan precies moet doen om hem te zien?
Moet ik de distributiekap ervan nemen of?
15 jaar
is dit de thermostaat?
http://img94.imageshack.us/img94/7522/ds...
15 jaar
Bovenste slang van de radiateur volgen naar het motorblok. Daar zit de thermostaat aan het blok met 2 boutjes.
[quote=Petje57]Bovenste slang van de radiateur volgen naar het motorblok. Daar zit de thermostaat aan het blok met 2 boutjes.[/quote]
Dan is het hetgeen je op de foto ziet.
Zal morgen een nieuwe halen en laat jullie het resultaat zeker nog weten.
15 jaar
Iemand ook een goed idee om die bouten los te krijgen?
Want probeerde daarjuist de bovenste los te krijgen maar lukt niet.
Ik ging als volgt te werk:
- wd40 spuiten (ff laten inwerken)
- ringsleutel erop plaatsen, tot het einde van de bout
- recht trekken (niet schuin ofzo)
En zo trok ik gewoon mijn bout kapot?
15 jaar
Soms breekt er wel eens ene af ja..
Draai de andere de bout(en) na het inspuiten een slag of 2 los, en draai hem weer even vast, draai hem dan wat verder los, en weer een paar slagen vast, dan werkt vaak goed.
15 jaar
De astra is terug hersteld!
Probleem was dus wel degelijk de thermostaat.
Nu blijft de wagen terug mooi hangen op 88°.
Bedankt voor de hulp.
mvg
15 jaar
nou mooi toch is het weer verholpen zo voor de winter.
groetjes jan.
scheelt ook weer in brandstof verbruik nu dat hij weer goed op bedrijfstemperatuur komt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar