De motor komt niet op temperatuur. Tijdens rijden met moeite boven de 80°C, maar als ik langer stationair draai kan het ook 100° worden. Tijdens het rijden vind ik de temperatuur van de kachel ook maar karig. Volgens mij staat de thermostaat op halverwege ergens open. Vastgeroest ofzo. Niet heel raar gezien het weinige gebruik van deze auto in de afgelopen periode....
Dus thermostaat wisselen. Dit eerder gedaan bij een Astra-F en niet bij een Astra-G. Moet hiervoor de distributieriem eraf? Of hebben ze bij deze motor er beter over nagedacht? Iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gaat niet om het type auto
maar om het type motor
als die het zelfde is als uit je f
kun je het wel toch ??
Bij deze motor moet inderdaad de distributie eraf voor de thermosstaat..
kachel kan ook lauw blijven door slechte thermosstaat..
gaat de kachelknop niet goed, paneel demonteren en de kabels nakijken welke de kachelkleppen bedienen..
Willem
[quote=kleijn]gaat niet om het type auto
maar om het type motor
als die het zelfde is als uit je f
kun je het wel toch ??[/quote]
Het gaat deze keer niet om of ik het kan... Papa zijn kost ook een hoop (leuke) tijd, en dat gaat voor.
Even voor mijn beeldvorming:
Als dit motorpincipe gelijk is aan de Astra-F dan is mijn koelwaterpomp ook degene waarmee ik de distributiesnaar op spanning breng? Of lul ik nou uit mijn nek?
En die distrubutiesnaar moet ook om de 60.000 km gewisseld worden?
14 jaar
Klopt helemaal!!!
Willem
Dan lijkt me dit iets om deze keer aan de garage over te laten. Bij de Astra-F dit jaren geleden meermalen gedaan, en ik vind het een leuke klus, maar ik heb momenteel wel meer te doen...
Wat voor prijs zal een redelijke garage mij voor deze klus rekenen?
Distributieriem (en al het toebehoren)
Nieuwe Thermostaat
Nieuwe Waterpomp
14 jaar
Is zeker een aardige klus.
zou het bij een gewone garage laten doen.
wat de koste daarvan zijn zou ik niet weten.
Willem
Auto is vandeweek voor deze klus naar de garage geweest. Nieuwe thermostaat, en direct ook nieuwe distributieriem, wat geen overbodige luxe was, gezien de nodige ouderdomsscheuren die erg makkelijk zichtbaar waren. Zélfs de garage was daar een beetje van onder de indruk. Natuurlijk zijn ook de waterpomp (meer een berg roest en rottigheid) en de spanrol gewisseld.
Autootje houd nu super zijn temperatuur... strak op de 90°C
Al met al kostte dit grapje, onderdelen en arbeidsloon 380 eurie...
Dank voor de racties!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar