close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Thermostaat vernieuwen

Bouwjaar: 1993

Ik heb een Astra Type C1.4NZ E2, waarvan de thermostaat defect is.
Kan ik de thermostaat vernieuwen zonder de distributieriem los te halen?
Kan ik als het luchfilter en de bescherkap van de riem los haal bij de thermostaat komen en deze vernieuwen.
Of is dit een heel ingewikkelde klus waaraan ik beter niet kan beginnen?

mvg Theo

Geplaatst door

Theo50 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

distributie moet helaas wel los.

Opeltje 0
badge

19 jaar

De distributie moet i.d.d. los, als je wat sleutelervaring hebt en een vraagbaak, dan is het goed zelf te doen.

Nathan 0

19 jaar

op je nokken astantwiel zit een mankeer groef je die moet gelijk staan met de mankeer groef in de kunstof behuizing.

dan zet je de auto in zun 5de versnelling en draai je het tandwiel van de nokken as los en de twee torks boutjes achter het tandwiel.
dan kan je voorzichtig de kap naar je toe trekken en de termostaat vervangen.

als je dat heb gedaan dan draai je de bout in je krukas los en haal je de poeli waar de vesnaar over heen loopt weg.

dan zie je het tantwiel waar de distrubutsie snaar over heen loopt en daar zit ook weer een mankeer pijltje in en die moet gelijk staan met de mankeer groef in de kunstof behuizing(die zit recht inder het tantwiel(moet je de kap schoonmaken en dan zie je het wel))

dan staat je krukas op tijd en je nokken as ook.

in je spanrol ziten twee gatjes in aan de zijkant en daar stop je een schroevendraaier in dat die gaatjes gelijk staan.

dan leg je de snaan weer netjes om de krukas en dan om de water pomp en de spanrol.
dan leg je de nokkenas tandwiel in de distrubutsie snaar en schuif je hem op de nokken as(zorg wel de de snaar aan de voorkant van de auto strak staat en dus nietligt te vluberen)

dan draai je de nokken as weer vast.

dan haal je de auto uit zijn versnelling en draai je MET DE HAND DUS NIET STARTEN de motor een rontje en zet je de nokken as weer op tijd(met de mankeer groevjes) en kontroleer je of de krukas goed staat( met de mankeergroefjes) als dat klopt zet je de krukaspoeli er weer op en draai je de bout weer goed vast.

de dynamo even los met de stel schroef en schuif je de dynamo richting de voorkant van de auto vesnaar er weer op vsnaar spannen en dynamo weer vast zetten.

afdek kap er weer op en klaar.

je doet er in zijn geheel ongeveer een 45 min over.

nou sucs tijne
ps: let niet op de schrijf fouten want ben zo dislecties als een baksteen

tijne 0

19 jaar

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik weet nu in ieder geval wat mij te doen staat.

mvg Theo

Theo50 0

19 jaar

Als je smalle vingers hebt hoeft de distributie NIET los. HEb het gedaan ZONDER de distributie los te halen.

roykejanssen 0

19 jaar

jep zo heb ik het ook gedaan en iemand anders die ik ken heeft het ook zo gedaan en dit was beide bij een c14nz blok.
Dus het is te doen als je niet al te dikke vingers hebt.

ramonmartin 0

19 jaar

Het is gelukt, maar de vingers waren veel te dik, dus distributie moest wel even los.
Iedereen bedankt voor de tips, de motor wordt weer lekker warm.

mvg Theo

Theo50 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.