corsa B x10XE WAAR het toerental op 2000 toeren blijft hangen . GASKLEP GEKUIST en motor ralenti vervangen en gereset . Stuurdoos motor vervangen zonder resultaat . temperatuursensor ok . Wie heeftdit al voorgehad ?
Geplaatst door opc8275 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
prof (0) PRO, 18 jaar geleden
Wat is ralenti?
zijn er foutcode's aanwezig? P0505 mischien
Is gasklepsteller ook vervangen? (regelt het stationiartoerental)
en is er nieuwe software geladen in ecu
ik weet dat dit vooral voorkomt bij x12xe
Prof
Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden
Als de gasklep iets open blijft staan gaat hij ook op versneld toerental lopen. Kijk eens of deze helemaal goed sluit!
opc8275 (0) PRO, 18 jaar geleden
Wie kent nu ralenti niet ??? Stationair is een beter woord ?
Weet er iemand iets over een kabel die tussen de ralentimotor zou moeten komen ???
prof (0) PRO, 18 jaar geleden
is de ecu vervangen door eeen nieuwe of gebruikte en als er een gebruikte gemonteerd is is deze dan opnieuw geprogrameerd met de laatse software van opel
Ralenti ? echt nog nooit van gehoord ook mijn collega's niet
zit toch 20 jr in het vak
buitendienst oplossing van opel staat beschreven dat de gasklepsteller ecu en bedrading vervangen moet worden
maar de praktijk leert men dat het vervangen van gasklepsteller en de ecu herprogrameren met de laatste software het probleem over is
Prof
opc8275 (0) PRO, 18 jaar geleden
ECU is okkasie ( of van de sloop in holland )
software is laatste versie ;
en ralenti is toch iets dat iedereen kent ( van 't frans ralentir ) :)))
prof (0) PRO, 18 jaar geleden
Opc
je komt uit Belgie, vandaar.
wij hollanders gebruiken wel vaker andere woorden dan julie belgen
maarja het is een Nederlandse site vandaar deze verwarring
je geeft goede adviezen
ik zal morgen kijken voor die buitendienstoplossing
gegroet
Prof
M3GTDRIVER (0), 18 jaar geleden
OPC, ralenti is een term die voornamelijk wordt (werd) gebruikt in de luchtvaart, in de tijd dat er nog van die mooie grote zuigermotoren werden gebruikt. Ralenti is niet het zelfde als stationair. Ralenti is de term voor het vrijloop toerental van de motor en staionair wil zeggen dat het motortoerental niet verandert. Dit kan dus ook een hoger toerental zijn bv 2000rpm of 3000rpm. Tegenwoordig verward men, waarschijnlijk omdat onze talen levende talen zijn, termen wel vaker en vaak ten onrechte maar meestal voor het gemak. Dat het soms verwarrend is ja daar kun je dan niets aan doen, de echte betekenis moet je dan uit de context halen. Bv. een stationair motor loopt niet altijd stationair. Hier bedoelen we dus dat hij niet altijd ralenti loopt, als hij moet werken loopt hij wel stationair (maar dan op een hoger toerental dan ralenti)
Prof, ik heb het 28 jaar geleden op de Anthony Fokkerschool geleerd, misschien een verklaring hiervoor, maar ik spreek tegenwoordig ook over stationair :)
prof (0) PRO, 18 jaar geleden
Opc
het onderdeelnummer voor kabel 9012037
dit betreft alleen als foutcode p0505 gezet wordt
je moet de gasklep resetten