close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel vectra: trekkracht valt weg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: Vectra B. Y2.0 DTH

Motor start feilloos,loopt perfect maar op lange afstand valt soms ineens trekkracht (turbo) weg.Meestal in heuvelachtig gebied, of lang vals plat als hij moet trekken. Enkele kilomters met gaspedaal spelen wil soms ook wel eens helpen, en loopt de motor weer zoals het hoort, trekkracht is weer goed. Sneller is stoppen, motor afzetten, opnieuw starten en het probleem is in de meeste gevallen weg. Kan enkele kilometers goed gaan maar ook de hele dag of weken. In Nederland dit probleem nog maar 1 keer gehad in 1 jaar tijds.
Foutcode P0400 & 0196
Pomp is vervangen,rubber slangetjes en luchtmassameter.
Wie kent dit probleem? Graag info
Daan.

Geplaatst door

dvl123 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

opbrengst vacuumpomp,vacuum slangetjes leidingen en ventielen op vacuum dichtheid controleren.

stranger 0
badge

17 jaar

wij hebben dit probleem ook maar met code 1220 en 0400.
vacuum slangen ok en de vacuumpomp zuigt over de 0,7 tot 0,8
motor houd in bij 2500 toeren en dan een vette rookpluim.

egr klep eens bekijken...

firmin_opel 0
badge

17 jaar

EGR gereinigd geen verbetering.
Vacuum klep kapot die de turbo bediend.
Plaats tegen rechterveerpoot 2 vacuumslangen en een stekker 2 draads.
Bij OPEL 3000 in backorder.
probleem opgelost.

Ik heb dezelfde auto en heb al 3 jaar hetzelfde probleem. Enkel als het wat warmer wordt buiten (vanaf 20 °C). Er is al vanalles aan gedaan maar het komt steeds terug. Al 3 maal een nieuwe luchtmassa meter gestoken, darmen vervangen, airco nagekeken ,... . Geen plezante situatie !
Als het zo blijft zal ik hem verkopen. Nu geen opel meer, want mijn vorige heeft ook het een en ander meegemaakt. Een oplossing zou heel welkom zijn.

mist 0

17 jaar

Dit zelfde probleem ook met een 2.2dtr.
retourleidingen vervangen, brandstofpomp vervangen, verstuivers gecontroleerd, luchtmassameter vervangen, nog geen verbetering, tevens gaat het motormanagement boven de 100km/h in de stress.........

Ook graag DE oplossing via deze site svp, wordt een beetje moedeloos van deze situatie.......snik.

vectra 2.2dti 0

17 jaar

ALLE vacuumleidingen controleren en ook de vacuumklepjes ; dit kan je enkel in een officiele opel garage laten doen ;
inlaat volledig nakijken ( turbo , turbodramen , inlaat collector , )
eventueel turbodruksensor eens vervangen
luchtmassameter ook controleren
en software controleren

opc8275 0
badge

17 jaar

Zit zo'n EGR klep ook op mijn kar?
Auto is bij twee officiele Opel dealers geweest, "alles" gecontroleerd, software-updates uitgevoerd, maar de dealers nog nooit over een EGR gehoord........
Storing is trouwens ontstaan nadat de dieselpomp is vervangen, daarvoor had ik problemen met aanslaan van motor, zowel koud als warm.....
Dit is nu verholpen maar kreeg deze klacht ( wat tien keer kwalijker is) er voor terug........

Nou techneuten, geef de gouden tip!!!!

Groet,

vectra 2.2dti 0

17 jaar

Bij mij is het in orde gekomen. Oplossing, er was een gat in een vacuum darmpje gesmolten. Stuk afgesneden en terug gemonteerd en alles loopt nu 100%. Geen enkel alarm meer gekregen, ook niet wanneer ik hem laat uitlezen.
Ik heb nu natuurlijk veel geluk (na al een heleboel kosten, 3 luchtmassameters, airco al 3 x nagekeken,...) maar het blijkt toch wel een grote tekortkoming te zijn bij deze auto's.

mist 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.