wat moet ik allemaal aanpasse om op deze 18 16v ecotec gsi een turbo te zette en van welke autos past er een turbo op deze.de calibra 2.0l 16v heeft een turbo past deze misschien??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat denk je zelf?
ik denk dat die van de calibra wel past ma kheb gehoord da ge extra koeling moet geve en nog van alles aanpasse.past een turbo van een diesel ook erop.vriendelijke groete
19 jaar
een turbo motor is inwendig geheel anders....dit ivm de compressie verhouding....dus een turbo monteren betekend motorschade...
je koelsysteem moet meer water gaan bevatten je heb een veel sterkere koppakking nodig en wat opeltje al zij alles dus de zuigers drijfstangen en vooral de lagers zijn berekent en dus niet op een turbo.
dus je kan er een turbo op bouwen dat kost je dan een hoop gelt en je heb er niet lang plezier van.
gr tijne
19 jaar
Los van de mechanische problemen heb je ook nog een elektronisch probleem. De motorecu is niet berekend op een turbo en kan dus ook geen druk regelen. Je zult dus met een lage mechanisch afgeregelde druk moeten werken. Verder zal de afstelling van brandstof en onsteking geheel aangepast moeten worden. Dat ligt niet op de plank, maar moet speciaal voor dezae motor gemaakt worden.
Hang er dan gewoon een c2.0let (2.0 turbo 204pk) motor in (calibra / vectra A)
incl. draadboom.
Das goedkoper dan je eigen motor aanpassen.
Willem
wa kan ik dan wel met deze moteur doen om die heviger te maken??
19 jaar
Andere nokkenassen, race zuigers, gebalanceerde krukas inlaat laten flowen, kompleten sport uitlaat.
Willem
Daar gaan we weer. Andere nokkenassen. en andere aanpassingen kan prima, maar alleen in combinatie met aanpassing van de chip voor de motorelektronica. Wederom geen standaard iets, moet speciaal gemaakt worden.
Sorry vergeten.
Willem
Ik ben zelf ook nog wat vergeten. Bij extreem opvoeren van een motor dien je rekening te houden met het volgende:
Injectors hebben niet genoeg opbrengst -> 4 nieuwe injectors
Luchtmassameter te klein -> nieuwe luchtmassameter
Brandstofpomp te weinig opbrengst -> nieuwe brandstofpomp
Uitlaat te klein -> volledige uitlaat van voor naar achter
Remwerking onvoldoende -> grotere remmen
Aandrijfassen niet sterk genoeg -> sterkere aandrijfassen
Versnellingsbak te zwak voor koppel -> sterkere versnellingsbak
Al met al gaan de kosten hiervoor wel heel erg oplopen!
Dat is zeker waar, en een '94 er astra niet waard.
Ik was voor een oude 320i e30 al ruim 10.000 gulden kwijt voor 15 xtra pk + circuit klaar maken.
Willem
Sorry willem, maar waarom heb je dan geen 320i 24V gemonteerd. Was je voor 3000 gulden klaar geweest. Dan had je een mooi lopende motor en 20 pk?
19 jaar
Het was het opvoeren niet maar het circuit goed keuren wat t meest gekost had. het is namelijk een CUP auto geworden, alu tank in de auto rolkooi, vierpunts gordels zwaardere remmen, geen glazen maar kunstof ramen enzo.
Hij is nu trouwens 240pk, door er carburateurs op te zetten (3 webers) andere nokkenas, Niet computer gestuurd ontstekingssysteem, race uitlaat van voor tot achter.
Dit van een sloop cup auto, kosten 0 euro en een tijdje sleutelen.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar