Hallo ik heb al vaker het zelfde probleem zien voorbij komen echter niet het juiste antwoord gevonden.
Regelmatig bij 120 kilometer gaat hij in de noodstand. Ik heb hem laten uitlezen en er kwam een code die stond voor turbodruk te hoog.
Bij de Opel dealer hebben ze erna gekeken echter vonden niets, hebben wel een soort sensor gereinigd. Echter was nog geen 10 kilometer verder en het lampje van het management brandde weer, en hij ging weer in de noodstand.
Hier en daar sprak men over om de turbo te reinigen door middel van turbocleaner door de inlaat te spuiten. En ook eens in Duitsland met zware voet te rijden. Hier een beetje laaggevlogen met 190 km maar geen lampje.
Dus was blij dacht dat dit de oplossing was, maar helaas. Dus de ergklep los gehaald en helemaal schoongemaakt. Nou een week zonder problemen gereden ook over de 140 km heen. Tot vanmorgen net 2 km harder dan 120 km en ja hoor lampje weer aan, langs de kant en even uitzetten en weer verder.
Dus nu komt mijn vraag wat is het waar moet ik zoeken. Ik hoor al mensen spreken over vervanging van de turbo, maar auto is van eerste eigenaar geweest en heeft pas 139.000 km.
Volgens de dealer is het zoeken naar de bekende spelt in de hooiberg. Maar vind het vreemd dat dit probleem aardig online te vinden is. Echter zonder de echte oplossing.
Is er iemand die me hiermee kan helpen om er toch van af te komen.
Alle tips zijn welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Turbodruk sensor / map sensor vervangen. Op marktplaats, ebay zijn ze te koop voor paar tientjes.
ik heb het met mijn 1.9 cdit 150 pk gehad, als ik in 4, 5, 6 te ver doortrok richting 4000 toeren ging hij op noodloop. na vervnagen map sensor (=inlaat turbo druk sensor) probleem opgelost.
Alvast bedankt voor een reactie vandaag nieuwe map sensor besteld echter niet bij de dealer man wat een prijs. Deze vroegen 365 ex btw. Heb hem nu weten te bemachtigen voor 128 euro.
Dus morgen er in zetten en dan hopen dat dit het probleem was.
Ik zal laten weten of dit hielp.
[img]http://s18.postimg.org/kusksji5x/image.j...[/img]
10 jaar
Wat is de foutcode? Welke motorcode heb je? Z17DTH/Z17DTJ etc.?
Heeft de dealer de softwareupdate gedaan voor de motor?Is er geen vacuumlekkage van een slang oid?Intercooler niet lek?Geen slecht werkende elektronischpneumatische klep ter aansturing van de turbo?Geen vastzittende/stroefgaande schoepen van de turbo?
Nou zover ik weet zou hij de nieuwste software hebben.
Vandaag sensor ingebouwd tja nu brand het lampje met het motortje, tijdens het rijden houd de wagen in en lampje blijft branden. Tja wat nu?
10 jaar
Oude sensor inbouwen en kijken of het lampje uitgaat en beter rijdt.
Maar nogmaals wat is de foutcode of wat zijn de foutcodes?Kortom laat hem uitlezen of vraag bij de garage op welke foutcodes ze hebben uitgelezen is een globale aanwijzing wat er evt. niet goed "gemeten" word.
Geen vacuumlekkage? Geen Intercooler lekkage/slang(en) met een scheur? Heb je dit uberhaupt al (laten) gecontroleerd?
Nou de map sensor terug gebracht vandaag in de garage geweest want bij 80 km ging hij berg op al in de nooddoop. De garage las hem uit met dacht een Bosch en de foutcode was volgens mij P0205 turbo druk te hoog.
Volgens de monteur gaat de klep niet open om de overtollige druk af te blazen. Het zou de sensor kunnen zijn die aan de achterkant onder de map sensor zit. Hier zit het slangetje op van de wasteklep.
10 jaar
Wastegate en stangetje zijn wel goed gangbaar ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar