Het gebeurt met enige regelmaat dat de storingslamp aangaat.
Na het contact uitgezet hebben gehad is de storing weer weg.
Het gebeurt vooral als de auto eraan moet trekken,of met een caravan.
Bij de opeldealer is de storing uitgelezen en ze hebben twee sensoren vervangen.
De ene sensor is om de buitendruk te meten en de andere meet de inlaatdruk van de turbo.
Toch blijft de storing terug komen.
Mischien heeft iemand sugestisch over dit probleem!,want om de auto weer bij de dealer neer te zetten wordt een dure aangelegenheid.
Oh ja de slangen zijn zo te zien allemaal in orde...(174.000km)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou het mogenlijk zijn dat arjan uit oosterhout ook mij die foto"s kan toe zenden .
email www.marijnrenes2207@cs.com
B.V.D
Ik ben bang dat je turbo moet vernieuwen de schoepjes van de turbo zijn verbogen.
Groetjes Ceesie
[quote=ceesie1583]Ik ben bang dat je turbo moet vernieuwen de schoepjes van de turbo zijn verbogen.
Groetjes Ceesie[/quote]
Heb je dit eerder meegemaakt?
En is het raadzaam om een nieuwe te kopen of een turbo van een sloperij?
17 jaar
Waarom gelijk die turbo vervangen?.
Valt tie in noodloop, heb je geen vermogen meer als het lampje brand.
Turbo kan ook vervuild zijn door egr, of luchtmassameter niet meer oke.
Ik zou eerst dit soort zaken controleren alvorens tot vervanging van turbo over te gaan, dit kan altijd nog.
17 jaar
Als je motorlichtje brand heb je veel kans dat deze in noodloop valt dit ter beschadiging van de motor te voorkomen
Als de vacuüm klep op de turbo stuk zit wat wel eens voorkomt ( niet het vacuüm pompje op turbo) heb je de zelfde symptomen
Ook bij een lmm of bij vacuüm tekort
Zeker de vacuüm lijdingen testen
Wat de turbo betreft die kepen binnenin komen wel eens vast het blijk dat dit komt door spanningen van de warmte bij een revisie bedrijf van turbo's kunnen ze daar een laagje vanaf halen zodat er meer speling op de kleppen komt
Wat het laatste betreft heb ikzelf geen ervaring mee
Hey PM,
Ik heb een Astra 2.2Dti (ook 2003) en had pas geleden óók deze storing, ik reed een paar keer met een kar zand en toen in storing (Noodloop) Auto wil dan niet meer > 2800 rpm lopen. Na uitzetten en lege kar was probleem weg of niet aanwezig.
Bij mij is de laaddruksensor van de Turbo vervangen, dit naar aanleiding van de storingen opgeslagen in de computer.
Grt,
Zeeuw
17 jaar
hallo zeeuw,
De storing die mij compter aangaf was dat er verchil zit in de inlaaddruk en de turbodruk.
Binnenkort wil ik de vacuum slangen vervangen,want daar had de auto van mijn zwager last van,
daar zat een klein scheurtje in een slang {dat zijn de kosten niet}.
Waar zit die laaddruksensor en wat kost die
marco
17 jaar
Hey Marco,
Waar die sensor zit weet ik effe niet, ik had de storing net voor een beurt en ze hebben er een gebruikte laadsensor ingezet tijdens de beurt. Mijn storing was exact dezelfde als die bij jou, inlaaddruk en turbodruk.
kosten waren acceptabel, geloof 15 euro voor de sensor maar wel effe 110 eurie voor storing uitlezen ??
effe langs de Opel dealer ??
Grt,
Zeeuw
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar