close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel omega B 2,5 TD: uitlaatspruitstuk

Bouwjaar: 1995

hoihoi,

Bij mijn omega 2,5L 6 Cyl diesel is een tapeind afgeknapt van de uitlaatspruitstuk, helaas tot zelfs 7 mm in de cylinder kop.

Ik wil zelf een 1e poging doen om alles te laten zitten, een gaatje te boren in de resterende draadeind en met een linkse tap proberen het resterende draadeind eruit te halen, alleen zal het lastig worden recht te boren. Als het resterende gedeelte er niet uit gaat wil wil ik proberen om het resterende gedeelte op te boren en een nieuw draad te tappen, 1 maat groter. nu is het geloof ik M8, dan zal het M10 worden. Wie heeft dit al eens gedaan en meegemaakt???? graag wat tips...............

groeten Marcel.

Geplaatst door

marcel7011 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat moet je met een stukje speciaal gereedschap doen die de boor geleid anders gaat het fout en dan gewoon M8 tapeind gebruiken
groetjes ceesie

ceesie1583 0
badge

20 jaar

hoi,

Je hebt gereageerd op mijn vraag over het afgebroken draadeind van de uitlaatspruitstuk, waarvoor mijn dank. Ik wist niet dat ze er een speciaal gereedschap voor hadden. Weet jij of het gereedschap toegepast kan worden zonder het spruitstuk te demonteren??

Groetjes Marcel.

marcel7011 0

20 jaar

Midlock en Stahwille o.a. hebben een speciaal setje met een boor, boorgeleider, en een zeskant stift die je in het geboorde gat slaat, over deze zeskant stift komt een soort adaptor, die er dan voor zorgt dat je hem er met een gewone ringsleutel kunt uitdraaien. Mijns inziens ondoenlijk met de kop er nog op.

Suc6
Robert

Nou...
Probleem opgelost.... Spruitstuk maar gedemonteerd. Turbo kon blijven zitten gelukkig. Ik heb wel een beetje lopen vloeken.. alles ging lang niet vanzelf los. Ik heb de draadeinden moeten uitboren, met een linkse tap, en met het gereedschap van midlock ging/durfde ik niet. (bang dat die zouden afknappen. De gaten heb ik opnieuw voorzien van schroefdraad, en dat zijn er totaal 3 geworden. Maar goed dat het spruitstuk gedemonteerd was, de pakking was reeds weggeblazen.. Na 5 uur noeste arbeid e.e.a. weer als nieuw..

Groeten Marcel

marcel7011 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.