ik heb een calibra met een 2.0xe motor.Als ik rijd voel ik ineens een "schok" , waarna hij stilvalt. Na erg lang doorstarten met de gaspedaal pompend wil hij dan weer aanslaan , maar dan is het net alsof hij op 2 of 3 cilinders loopt. Dit probleem doet zich regelmatig voor , en het maakt niet uit of de motor koud of warm is. Ook het weer of de buitentemperatuur maken geen verschil.Ik denk dat het probleem in de brandstofinjectie zit. Ik heb al een andere computer geprobeerd en ook een andere bdp sensor,dit maakte geen verschil.Ik heb best veel gecontroleerd , maar kan niets vinden voor wat betreft beschadigingen in de kabelboom en dergelijke.Wie heeft hier voor mij een eventuele oplossing voor , want het is erg vervelend dat er niets te vinden is en de auto ineens stil kan vallen. Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk een naar de hall gever in de onsteking die kunnen ook nog wel eens kapot gaan
veel succes
ik weet niet of het brandstofrelais al hebt vervangen,dit is ook vaak de grote boosdoener.
21 jaar
als ik het kontact van het brandstofrelais doorverbind maakt het geen verschil , de motor start dan ook niet.
Er heeft iemand voor mij enkele uurtje's versleten op de auto , en hij kwam met de volgende uitslag: Lambda sonde defect
" Vonkversterker te zwak"
Signaal krukas sensor "zwak"
Nu gaan we een en ander vervangen , i de hoop dat hiermede het probleem is opgelost.
Nadat we afgelopen week de lambda sensor en de ontsteking hadden vervangen hebben we de motor 1 uur lang zonder probleem laten draaien.Toen we 's avonds weer gingen rijden , viel na een kilometer of 10 de auto weer stil. Het viel me toen op dat de boordspanning erg laag was , en de kabel van de dynamo ERG heet.Na metingen bleek , dat de dynamo het onder belasting niet bij kan houden met bijladen en als gevolg daarvan zakt op een gegeven moment de boordspanning in elkaar. Ik heb ooit eens gehoord dat onder de 9 volt de computer niets meer doet.We hebben de dynamo vervangen en wachten nu even af. De laadspanning is nu in ieder geval best goed .( voorheen was hij onder belasting slechts 8 tot 9 volt , en dus veel te laag nu is hij onder belasting 13 volt)
21 jaar
het probleem was dus toch nog niet opgelost.Vandaag kwamen we er achter , dat op het moment van stilvallen de injectorbrug vol met lucht staat. Als we de brug ontluchten loopt hij weer even.Na een paar minuten staat de injectorbrug dan weer vol met lucht ( onder druk).Ik denk dat er ergens in de aanzuigleiding een scheurtje zit , waardoor er lucht aan wordt gezogen.
Gisteravond heb ik de benzinetank er onder uit gehaald en wat bleek ? Er zat een flinke scheur in de aanzuigleiding waardoor de lucht waarschijnlijk naar binnen werd gezogen.Op een bepaald moment is er zo veel lucht in het systeem , dat de pomp het er niet meer doorgepompt krijgt en de motor dus geen brandstof meer krijgt.Na de slang gerepareerd te hebben liep de motor meteen zo rond als een balletje , en dat doet hij nu nog steeds !Dit was een verschrikkelijk moeilijk te traceren probleempje , misschien heeft iemand er nog eens wat aan als hij/zij eenzelfde probleem heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar