auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel 0: updaten v6 motor van 60000 naar 120000km distributiriem vervange

Bouwjaar: 2000, Motorcode: 2.5

Bij opel v6 motoren na 2002 is het om 120000 vervangen maar voor 2002 om 60000 vervangen. Kan je de motor niet zo updaten dat het niet 60000 maar om 120000 vervangen kan? Nu is hij 4 jaar terug vervangen met de spanrol mee, en 50000 gereden in die tijd. Een domme vraag maar kan ik niet nog een jaar wachten tot hij 60000 gereden heeft. Is de staat van de distributieriem en de staat van de spanrol te controleren? Bedankt voor uw reactie

Geplaatst door

gijs1111111 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou gewoon om de 60000 de riem vervangen, dit is wat de fabrikant opgeeft, en een nieuwe riem en spanner monteren is een stuk voordeliger dan dat je motor in de soep draait omdat je te lang door bent gereden. 4 jaar is op zich nog niet echt voor een riem, sommige fabrikanten zeggen dat je na bv 4 jaar OF 60000 km de riem moet vervangen.
Je kan de riem controleren op droogtescheurtjes, beschadigingen, kijk dan ook goed naar de tanden, maar ook de rug kan beschadigd zijn door de span- of geleiderol. De riem mag ook niet vet zijn door olie e.d. en ook niet nat van bv koelvloeistof. Als er tanden zijn beschadigd controleer dan ook de tandwielen op beschadigingen en of alle tandwielen en span- en geleiderollen in 1 lijn staan.
Je kan nog wel doorrijden tot 60000 km maar je kan beter 10000 km te vroeg zijn dan 1 km te laat.

MeindertS 0
badge

14 jaar

Distri riem:

ten eerste is het zo:

oude situatie is met 2 stelrollen en 1 spanrol, deze dient om de 60.000km of 4jaar vervangen te worden

nieuwe situatie is met 1 stelrol, 1 vaste rol, en 1 spanrol, en deze dient om de 90.000km of 6jaar vervangen te worden (is teruggesteld ivm te vaak riembreuk)..

Dat laatste moet je gewoon niet willen, breken van de riem betekend 24 kormme kleppen in 2 cilinderkoppen, en dus VEEL kosten..

een Goede gebruikte V6 is moeilijk te vinden, Velen zijn kapot getrapt, ben dan ook zuinig op mijn eigen V6..


tip: Omleggen distri kan prima met speciaal gereedschap, maar stel m daar niet op af, staat ALTIJD verkeerd!!



Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Sinds kort ook de trotse bezitter van een V6
Vectra C GTS 3.2 V6 (2003)

Als ik deze bovenstaande verhalen leest begin ik te twijfelen.
Er staat 134.000 op de teller.
De distributieriem is bij 65000 vervangen.
Wat moet ik nu?

Hoor het graag.
Groeten Kees

keesiewortel 0

14 jaar

Vervangen om de 90.000km of 6 jaar

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de reactie.
Dan ga ik 90.000 aanhouden.
Wel raar dat de meningen hier over verdeeld zijn.
Ik heb 60 en 120.000 gehoord en nu 90.000.

Groeten Kees

keesiewortel 0

14 jaar

heeft met bauwjaar
en motor type te maken

kleijn 0

14 jaar

de teremijn 120.000km is Terug gesteld door OPEL ivm vaak breken van de riem voor het behalen van deze 120.000km of 10 jaar.

deze is dus terug gesteld naar 90.000km en 6 jaar

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Duidelijk verhaal.

Groeten Kees

keesiewortel 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.