Mijn Opel Astra Station Wagon heeft een probleem welke vooralsnog onbekend is. Als de koppeling is ingetrapt, loopt het toerental van de motor op bij het remmen. Als de koppeling niet is ingetrapt, blijft het toerental constant bij het remmen zoals het hoort. De toeren lopen op tot de 2000 en is heel lastig rijden en ook zeer vreemd en gevaarlijk.
Hopelijk dat iemand weet waar dit mee te maken heeft.
PS. het betreft geen matje welke klem zit tussen het gaspedaal.
Groeten,
Arjen Nauta
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou eens controleren op valse lucht via rembekrachtiger of slangen die er op aangesloten zitten.
Als je stilstaat , en de rem intrapt gebeurt het dan ook ?
Dat is gecheck en de vacuumslangen waren in orde. Bij stilstand gebeurd dit ook inderdaad.
11 jaar
Zou ik toch denken dat de rembekrachtiger lek is.
OK, maar welk techisch verband is er tussen de rembekrachtiger en de toerenregeling?
11 jaar
Valse lucht !
Defecte remservo waarschijnlijk.. Dus geen valse lucht, maar lucht via de servo.
Simpel te testen: Trek de slang uit de servo en dop hem af. Dan nogmaals proberen, liefst stilstaand want remmen kost nu véél meer kracht!
Loopt je toerental niet meer op tijdens remmen... Dan denk ik dat je remservo inwendig lek is..
11 jaar
Dat zeg ik Rob , valse lucht via rembekrachtiger omdat deze vermoedelijk lek is.
Gehele verhaal lezen in combinatie met de antwoorden.
Jou test is de volgende stap , om een en ander uit te sluiten.
Uiteindelijk werd de storing veroorzaakt doordat er water in het zekeringkastje (onder de motorklep) zat en de stekkerverbindingen waren gecorrodeerd.
Deze zijn hersteld en het probleem was opgelost. Bedankt voor jullie reacties.
A Nauta
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar