Opel Vectra: Vectra 1.8i stationair Te hoog CO en te hoog HC

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hallo,

Ik heb hier een vectra 1.8i van 1994 en deze heeft Stationair de CO tussen de 1 en 2 %

en een HC van 1200 PPM.

op 2000 t/m is alleen het CO nog te hoog

en de motor loopt stationair 3.5 cilinder lijkt het wel maar dan weer niet permanent.

Hij is bij de opel al helemaal uitgelezen/ injector uitgewisseld/ egr klep uitgewisseld ,op vacuumlekkage bekeken enz maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden.

Wie weet raad?

Mvg

Janowietze

witte12281

Geplaatst door witte12281 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

MAXIM (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb bij een corsa dit probeem ook ooit gehad ,en toen bleek een ongeloofelijk kleine barst in de lasnaad voor de catalisator de oorzaak te zijn
van een te hoge co.
Maar ook al dikwijls boegiekabels die falen waardoor onverbrande gassen in het uitlaatsysteem terecht komen.(soms 3 soms 4 cilinders)
Mocht het in de motor zitten (kleppen,koppakking)zou het konstant zijn.
Bij twijfel kan u natuurlijk altijd een lektest of een compressietest doen maar ik denk niet dat dat veel zal uithalen.
Soms is de oplossing te simpel om te geloven, laatst had ik een vw waar ik ook een paar uur aan verprutst heb omdat ik het veel te ver ging zoeken.
Eerst de bassis dan de rest,
succes peter

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit lijkt me toch duidelijk 'n geval van vacuumlek OF temperatuur.
De voetpakking is vaak lek bij deze modellen en soms de inlaatpakking. Vacuumslangen niet gescheurd? Slang koolstoffilter?

Gr.

witte12281 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bleek inderdaad de kat te zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.