Opel Vectra: Vectra B 2.2 dti op noodloop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dti

auto geeft soms oranje waarschuwingslampje van motor management. Soms bij gasgeven, soms bij constante snelheid. Auto gecontroleerd door dealer, niets gevonden. Wel software-update plaatsgevonden. Probleem gaat weg bij uitzetten en opnieuw starten, maar blijft vervelend.

Dacht aan gaspedaal sensor, maar dealer zegt dat dit niet kan omdat het probleem dan constant plaats moet vinden.
Regelunit inspuitpomp???
Spanningsvoorziening van pomp/regeleenheid?

Iemand een idee wat nu het best/eerst gecheckt kan worden?

Gr,

Mike

spiker078

Geplaatst door spiker078 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

De Dieseldokter (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Mike,

Je kunt het beste eerst je pomp uit laten lezen. Kans is groot dat je dan een aanknopingspunt vind.

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

wat zijn de storingscodes??

spiker078 (0), 15 jaar geleden

[quote=venedijk]wat zijn de storingscodes??[/quote]
Auto is inmiddels 2 x uitgelezen, en er wordt geen storing aangegeven. Dit nogal raar want zou toch denken dat de storing opgeslagen hoort te zijn?

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

vreemd dat er geen codes zijn, wanneer het lampje heeft gebrand dan blijven de codes meestal wel in het geheugen....

Zou hem eens uit laten lezen wanneer het lampje brand, dus niet uitdoen bij de garage....

De Dieseldokter (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je naar een bedrijf gaat die in het bezit is van een kts van bosch kunnen ze ook de fouten uit de pomp-ecu lezen. Want geen fouten in het motormanagement betekent niet dat er geen fouten in de pomp kunnen zitten. Het is niet de eerste keer dat het gebeurt dat er alleen een fout in de pomp staat.

De Dieseldokter (0) PRO, 15 jaar geleden

Gaat het hier trouwens om een vectra b of c ? En zitten er 1 of 2 grote stekkers op de pomp ?

spiker078 (0), 15 jaar geleden

[quote=De Dieseldokter]Gaat het hier trouwens om een vectra b of c ? En zitten er 1 of 2 grote stekkers op de pomp ?[/quote]
Het gaat hier om een Vectra B, heb de auto nu niet voor de deur staan, maar zal vanavond kijken naar de stekkers.

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

1 stekker... je hoeft niet te kijken..

Auto is van 2000 spikey!!

robbie vectra c stw (0), 15 jaar geleden

Heb hetzelfde gehad. De rubber van de turboslang was poreus (kleine scheurtjes). Deze compleet vervangen en probleem is definiteif opgelost,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.