close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Vectra B 2.2 dti op noodloop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dti

auto geeft soms oranje waarschuwingslampje van motor management. Soms bij gasgeven, soms bij constante snelheid. Auto gecontroleerd door dealer, niets gevonden. Wel software-update plaatsgevonden. Probleem gaat weg bij uitzetten en opnieuw starten, maar blijft vervelend.

Dacht aan gaspedaal sensor, maar dealer zegt dat dit niet kan omdat het probleem dan constant plaats moet vinden.
Regelunit inspuitpomp???
Spanningsvoorziening van pomp/regeleenheid?

Iemand een idee wat nu het best/eerst gecheckt kan worden?

Gr,

Mike

Geplaatst door

spiker078 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Mike,

Je kunt het beste eerst je pomp uit laten lezen. Kans is groot dat je dan een aanknopingspunt vind.

wat zijn de storingscodes??

venedijk 0
badge

15 jaar

[quote=venedijk]wat zijn de storingscodes??[/quote]
Auto is inmiddels 2 x uitgelezen, en er wordt geen storing aangegeven. Dit nogal raar want zou toch denken dat de storing opgeslagen hoort te zijn?

spiker078 0

15 jaar

vreemd dat er geen codes zijn, wanneer het lampje heeft gebrand dan blijven de codes meestal wel in het geheugen....

Zou hem eens uit laten lezen wanneer het lampje brand, dus niet uitdoen bij de garage....

venedijk 0
badge

15 jaar

Als je naar een bedrijf gaat die in het bezit is van een kts van bosch kunnen ze ook de fouten uit de pomp-ecu lezen. Want geen fouten in het motormanagement betekent niet dat er geen fouten in de pomp kunnen zitten. Het is niet de eerste keer dat het gebeurt dat er alleen een fout in de pomp staat.

Gaat het hier trouwens om een vectra b of c ? En zitten er 1 of 2 grote stekkers op de pomp ?

[quote=De Dieseldokter]Gaat het hier trouwens om een vectra b of c ? En zitten er 1 of 2 grote stekkers op de pomp ?[/quote]
Het gaat hier om een Vectra B, heb de auto nu niet voor de deur staan, maar zal vanavond kijken naar de stekkers.

spiker078 0

15 jaar

1 stekker... je hoeft niet te kijken..

Auto is van 2000 spikey!!

venedijk 0
badge

15 jaar

Heb hetzelfde gehad. De rubber van de turboslang was poreus (kleine scheurtjes). Deze compleet vervangen en probleem is definiteif opgelost,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.