close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: vectra gts 2.2 dti gaat in zijn noodloop

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: Y2.2DTR

hallo

ik heb een probleem met mijn vectra gts
hij gaat zo nu en dan in zijn noodloop. Meestal als ik een aanhangwagen of de caravan er achter heb
Als ik dan in zijn 5 rij en druk de gas is om in tehalen ofzo vliegt hij in zijn noodloop en wil dan niet meer trekken
Als ik hem dan weer uit en aan doe is de noodloop er weer af. In de vier heb ik die problemen niet
Ik heb alle turboslangen zooi al vernieuwd maar dat was het ook niet
Bij het uitlezen vinden ze ook niks. Ja iets met de druk kan vanalles zijn zeggen ze bij de dealer
wie kan mij hier bij helpen want ik wordt er niet goed van

Alvast bedankt

dietrich

Geplaatst door

dietrichconcept (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb juist het zelfde met mijn vectra gts automaat.
Kom juist terug van Duitsland en heb het 2x voorgehad op de autoweg. Telkens ik voorsteek, even moet inhouden en terug gas geef.

Wanneer ik dan effen stop, motor stil leg, terug start is alles terug o.k. !
Daar ik niet steeds onmiddellijk naar de garage kan, vinden ze niets terug bij het uitlezen later.

papee 0

15 jaar

Dietrich

Zou eerst eens beginnen met hem uit te laten lezen,

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Dietrich

Zou eerst eens beginnen met hem uit te laten lezen,

Gr Stefan[/quote]
hij is al 100 keer uitgelezen

daar wordt dus niks mee gevonden

ja een druk probleem

meten = weten

gissen = missen

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]meten = weten

gissen = missen[/quote]
dat hebben we allemaal al gedaan

ik hoop dat hier meer zijn met dat probleem vandaar

wat heb je dan allemaal gecontroleerd en gemeten ?

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]wat heb je dan allemaal gecontroleerd en gemeten ?[/quote]
bijna alle slangen zijn gecondtroleerd een door gemeten

op druk gezet en daar kwam niks uit

nieuwe turboslangen zijn er op gekomen

die kleine dunne slangen allemaal gecontroleerd en op druk gezet

maar het is een vacuum probleem denken ze

zou best een vacuum probleem kunnen zijn maar geeft de auto geen foutcode met uitlezen???

Met die code weet je in welke richting je moet zoeken... dus even de code en niet iets met druk ofzo..

Rij anders langs, is vlakbij..,.

Heb het probleem wel vaker meegemaakt, dan lag het aan de turbo waarvan de faantjes van de variabele geometrie vast gaan zitten... Hierdoor gaat de motor teveel of teweinig turbodruk opbouwen.. Dit wordt alleen gemeten in de 5 omdat alleen dan langdurig volgas wordt gegeven..

Mvrgr

venedijk 0
badge

15 jaar

[quote=venedijk]zou best een vacuum probleem kunnen zijn maar geeft de auto geen foutcode met uitlezen???

Met die code weet je in welke richting je moet zoeken... dus even de code en niet iets met druk ofzo..

Rij anders langs, is vlakbij..,.

Heb het probleem wel vaker meegemaakt, dan lag het aan de turbo waarvan de faantjes van de variabele geometrie vast gaan zitten... Hierdoor gaat de motor teveel of teweinig turbodruk opbouwen.. Dit wordt alleen gemeten in de 5 omdat alleen dan langdurig volgas wordt gegeven..

Mvrgr[/quote]
waar zit jij dan jan

mail anders even naar dietrichconcept@gmail.com

gr

dietrich

we zoeken weer verder

tips zijn nog steeds welkom

we hebben het gevonden

de turbodruk lag te hoog
die hebben we naar beneden gebracht en nu is het opgelost

[quote=dietrichconcept]we hebben het gevonden

de turbodruk lag te hoog
die hebben we naar beneden gebracht en nu is het opgelost[/quote]
Hoe hebben jullie de turbo druk naar beneden gebracht??

Alvast bedankt.

VWGolf16D 0

15 jaar

de aanslag een beetje verdraaien van het waar het asje tegen aan ligt bij stationair draaiende motor.

venedijk 0
badge

15 jaar

je bent mij net voor

wou het er net neer zetten
maar jij weet het beter jij hebt het gedaan

de top monteur


gr

en we bellen

[quote=venedijk]de aanslag een beetje verdraaien van het waar het asje tegen aan ligt bij stationair draaiende motor.[/quote]
Ok bedankt.

Dan heb ik nog een vraagje.. Bij de turbo heb je een palletje die wanneer de motor draait een beetje op en neer gaat. Wanneer ik deze een beetje indruk hoor ik geluid bij de 2 "torentjes" naast de accu en bij de "torentje" tegen het schutbord aan. Heeft dit verder ook een betekenis?

Ik ben nog steeds niet klaar met de storing en het is behoorlijk irritant...
Ik ben al bij de garage geweest maar werd niet zo vriendelijk geholpen dus wacht nog even af...

De P1125 is nog altijd de storing die niet is opgelost... Verder nog iemand suggesties?

Vriendelijke groet..

VWGolf16D 0

15 jaar

[quote=venedijk]de aanslag een beetje verdraaien van het waar het asje tegen aan ligt bij stationair draaiende motor.[/quote]
Ik heb precies het zelfde probleem! Ook met de aanhangwagen in zijn 5 de berg op en plof, het is weer klaar.

Uit laten lezen bij de Opel dealer in Koper in Slovenie, hier gaven ze aan dat de turbo defect was. Ze hebben hem gereset en nu inmiddels weer thuis gekomen en slechts 3x onderweg dit probleem gehad.

Bovenstaande kan ik echter niet thuisbrengen, want als dit helpt ben ik ook geholpen. Nu in Nederland heb ik eigenlijk geen probleem en loopt de wagen goed, alleen ik wil het probleem niet weer als ik weer eens met een kar rijd.

Kan iemand vertellen hoe dit precies in te regelen is?

Cooperino 0

15 jaar

@ VW GOLF en Cooperino :

Maak even een eigen topic aan, dan ga je sneller een antwoord krijgen...

Kevin DT 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.