Help,
Mijn auto verbruikte koelvloeistof naar de garage gegaan de kop afgeperst deze lekte niet.
Volgens de garage was de warmte wisselaar lek.
Deze vervangen met als gevolg de auto verbruikt nog steeds koelvloeistof en de kachel blijft koud/lauw.
Van de week ontdekte ik nog wat raars als je stilstaat voor het stoplicht dan loopt de motor temperatuur op dit is volgens mij normaal maar dan wordt de kachel steenkoud beetje vreemd toch.
Kan de warmte wisselaar verkeerd om zijn aangesloten of zeg ik nu iets heel geks de garage weet de oplossing niet maar presenteert wel een rekening van 1200euro wat moet ik doen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Warmte wisselaar.
Dit is een olie element die in een Koelvloeistof ruimte ligt tussen de cilinderbanken in onder het inlaat.
Deze kan je niet verkeerd monteren.
ik heb het vermoeden dat het systeem niet goed is ontlucht.
ontluchten dmv hoogste KVS slang op de motor met draaiende motor los halen.
Willem
hebben ze wel een lektest uitgevoerd daar bij die garage ook kunnen ze meten of er co in het koelwater terechtkomt of dat er bij de uitlaatgassen koelvloeistof zit want bij koelvloeistof gebruik is toch meestal iets lek b.v koppakking in het ergste geval
groetjes peter
16 jaar
Haalo,
De garage heeft nu een test gedaan met een blauw chemisch goedje .
Daarmee zuigen ze dampen uit het koelvloeistof resevoir als dit goedje van blauw naar geel verkleurd zou de koppakking lek zijn.
Je raad het al.
Het werd geel.
Is dit testje afdoende of niet.
Stel dat de koppakking lek is moeten dan beide koppen gerepareerd worden(V6).
Of is alleen de lekke voldoende en heeft iemand enig idee wat dit grapje gaat kosten.
Hoor graag van jullie.
Groet,
Willem
16 jaar
Nou dat lijkt me duidelijk.
Het hele geval duidt op een koppakkinglekkage.
in het geval van deze zescylinder ben ik bang dat het geen goedkoop grapje wordt.
Das niet grappig, koppakking defect van een sintra-V6
Helaas kom je ook slecht bij de achterste kop van deze motor, motor ligt best diep in de motorruimte.
Succes met de reparatie.
ik hoop t niet mee te maken.
Kontroleer als je toch alles los hebt, de warmte wisselaar (olie koeler) deze gaan vaak ook lekken.
bij mijn vectra-B v6 is ie vervangen bij vorige eigenaar op 65.000km.
voorlopig rijdt ik nu al dik 100.000km met dezelfde Warmte wisselaar.
Willem
warmte wisselaar is al vervangen want die lekte inderdaad.
toen was de test voor een lekke koppakking nog negatief
enig idee wat het gaat kosten Willem
16 jaar
Dag mede Opelvrienden,nu lees ik dit bericht/probleem over de wartewisselaar en waterverlies maar wel een warme kachel!!!!
nu heb ik het volgende :ik heb zelf een omega 2.5 v6 uit '96 en vraag me af of hier ook zo'n warmtewisselaar in zit?
ik raak ook steeds een beetje koelwater kwijt en heeft hij 1 keer behoorlijk gelekt aan de achterzijde van het blok, dus ik de auto op de brug gezet en helemaal warm laten lopen tot de koelvan aan ging slaan en dat een paar keer laten herhalen maar geen druppie koelvloeistof te bekennen !!!!
kan dit dan ook aan de warmtewisselaar liggen als deze erin zit bij mijn auto??
gr opeljohan
16 jaar
al een oplossing voor dit probleem?
nee mijn probleem is nog niet opgelost.
het ging net zo lekker met eventuele oplossingen maar toen sloeg het een beetje dood hier.
ik wacht het nog wel effe af maar oplossingen zijn altijd welkom natuurlijk.
oja ,en nog de beste wensen iedereen .
gr johan
16 jaar
@ opeljohan:
Alle opel V6 motoren hebben zo,n warmte wisselaar.
Deze ligt tussen de 2 cilinderkoppen in het motorblok.
kijk of alle bouten daarvan niet lekken.
Contorleer ook de koelvloeistof brog onder de dismodule.
Willem
ik bedoelde eigenlijk het oorpronkelijke probleem van Willem62, waarvan ik dacht dat het om de koppakking ging.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar