Opel Astra G: Vergrendeling rechter portieren

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Sinds een paar maanden werkt de CV van de rechter portieren niet meer. Ik heb vandaag gemeten aan de stekkers van de portieren en daar komt wel spanning op te staan als ik de CV gebruik. Hieruit zou je kunnen concluderen dat het probleem zich in de portieren bevindt.

Zijn de motortjes dan defect of kan het ook iets anders zijn? of is die kans wel heel klein?
Wat zou me dat kosten als ik twee motortjes moet kopen? En dan moet ik nog de portieren openmaken....

Alvast bedankt!

PS. Het type en bouwjaar had ik wel ingevuld maar is waarschijnlijk verloren gegaan nadat ik op de knop 'voorbeeld' had geklikt. Bij deze dus...

Demca

Geplaatst door Demca (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jackvectrac2.0ne (0), 16 jaar geleden

vul eens eerst in over welke auto het gaat dan kunnen ik of andere je verder helpen.

Gr Jack

P.s voor de prijs moet je bij de dealer of op de sloop zijn

Demca (0), 16 jaar geleden

Hoi, ik heb het portier open (rechts achter). De bekleding en raamslinger ligt er dus af. Ik kwam tot de conclusie dat de motor van de CV ingebouwd zit in het slotmechanisme van het portier achter in de deur.

Nu probeer ik dat slotmechanisme te openen, maar daar zit toch verrekte weinig beweging in. Het motortje zit bovenin ergens...
Is het gebruikelijk dat het hele slot wordt vervangen als het motortje van de CV het niet meer doet?

jackvectrac2.0ne (0), 16 jaar geleden

Je moet de schroeven aan de achterzijde van het portiereruit draaien( Waar de slotvanger zit en je het kinderslot kunt verzetten), Dan voorzichtig de bedienings stangen los wippen en je trekt hem er zo uit.

Volgens mij kun je het motortje los halen van het mechaniek, dit weet ik niet zeker.
Beste is op de sloop een kompleet setje halen en dit een op een omzetten.
We even vragen of je het kunt terug brengen.

Succes Jack

roygsi (0), 16 jaar geleden

sloop 10,- voor het motortje, 20 voor het geheel, 50 voor een hele deur.
garantie of ruilen kun je vergeten! maarja dat hoeft ook niet als je dezelfde haalt

Demca (0), 16 jaar geleden

[quote=jackvectrac2.0ne]Je moet de schroeven aan de achterzijde van het portiereruit draaien( Waar de slotvanger zit en je het kinderslot kunt verzetten), Dan voorzichtig de bedienings stangen los wippen en je trekt hem er zo uit.[/quote]
Dat is wel gelukt. De bediening gaat bij deze alleen met stalen kabeltjes (als remmen van een fiets) i.p.v. stangetjes, maar het idee is uiteraard hetzelfde. Het probleem was daarna bij het motortje komen, maar dat zit goed ingebouwd. Het plastic deel wat over het motortje zit loopt helemaal door onder het metalen deel. Eenvoudig loshalen is er helaas niet bij.

Ik heb dus maar besloten het kunstof deel wat over het motortje zit er met de Dremel vanaf te halen. Vervolgens heb ik 12 Volt op het motortje gezet en het werkt wel degelijk nog. Het probleem was dus een los contact, naar alle waarschijnlijkheid een van de pinnetjes die het motortje ingaat (in rode rechthoek op de foto).

[url=http://imageshack.us][img]http://img139.imageshack.us/img139/6563/...[/img][/url]

Ik heb het weer netjes dicht gekregen en de CV van die deur doet het weer, nu die andere nog.

Iedereen bedankt voor de moeite!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.