hallo ik heb een probleem als ik met mijn auto rij en onder het rijden de koppeling induw dan blijft mijn toeren teller op 1200 toeren staan
ook als ik stil sta en geef 3000 toeren gas en laat de gas los gaat hij meteen na de 1200 toeren daar blijft hij even hangen 3 a 4 seconden en gaat dan mooi na de 800 toeren als hij de 800 toeren eenmaal heeft bereikt blijft hij gewoon mooi lopen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
X18XE motor:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
- Luchtslang afnemen
- vacuum slangen afnemen
- stekker(s) afnemen
- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken
edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken (2 mm boor is voldoende)
- gasklephuis op zijn kop leggen
- van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.
Willem
De koelvloeistof aansluitingen van het gas klephuis hebben een telage door stroming waardoor de stationair regeling plunjer dooraanslag blijft "plakken"er zit een kalibrering in dit kanaal en deze moet je even op boren.
en natuurlijk alles even reinigen want je moet hem er toch af hebben het gasklephuis (is eventueel reiniger van forte tegen olie film aanslag werkt perfect)
[quote=autonijland]De koelvloeistof aansluitingen van het gas klephuis hebben een telage door stroming waardoor de stationair regeling plunjer dooraanslag blijft "plakken"er zit een kalibrering in dit kanaal en deze moet je even op boren.
en natuurlijk alles even reinigen want je moet hem er toch af hebben het gasklephuis (is eventueel reiniger van forte tegen olie film aanslag werkt perfect)[/quote]
Vreemd, al heel wat van deze gaskleppen in mijn handen gehad, en geen met het probleem wat jij omschrijft.
ik dacht ook dat de keolvleoistof verder niks deed als het gasklephuis verwarmen voor in de winter.
bij mijn corsa zelfs deze afgedopt ivm kapotte slang, ook nooit problemen mee gehad.
Willem
Vreemd, al heel wat van deze gaskleppen in mijn handen gehad, en geen met het probleem wat jij omschrijft.
ik dacht ook dat de keolvleoistof verder niks deed als het gasklephuis verwarmen voor in de winter.
bij mijn corsa zelfs deze afgedopt ivm kapotte slang, ook nooit problemen mee gehad.
Willem
oplossing van opel (door vervuiling van (iac) stationair regeling blijft plunjer vast zitten/happerd.)
op de cosra zit een andere regeling op met een gedwongen plunjer !!!!
harm.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar