Hallo ,
als ik smorgens wegrij met mijn omega kraken de voorveren bij drempels etc..
komt dit door de kou??
Geplaatst door lazcoste61 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
lazcoste61 (0), 14 jaar geleden
edit: en als de auto eenmaal rijd en warm is kraken ze minder
kleijn (0), 14 jaar geleden
houd het maar op het weer
DASA (0), 14 jaar geleden
Zal idd het weer zijn,mijne kraakt ook een beetje.
Zolang je geen gebonk hoort gaat het goed.
gr
Danny
Rbongers2000 (0), 14 jaar geleden
Mijne kraakt ook, komt door vriezen.
Na een km veren is het weg.
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Lazo je ziet het, als veel auto's het hebben is er geen probleem. Bij veel wagens en echt niet alleen opel kraken bij drempels . De verdraaiing van de stabilisatorstang in de twee rubbers is te veel bij volle slag ,Loshalen en smeren kan maar tast wel het rubber aan .Niewe bussen hebben een cotinglaagje en zijn weer jaren stil. Er ligt toch geen grind van je oprit in je veerschotels ? Succes. Trouwens de verbinding-stangetjes aan de veer poten kunnen ook te keer gaan maar dat Is vaak al met sturen hoorbaar . Groeten.
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
[quote=Punt]Loshalen en smeren kan maar tast wel het rubber aan .[/quote]
Is niet waar hoor, dit gaat alleen op als je gewoon vet gebruikt. De minerale olie die erin zit kan idd op lange termijn de rubbers aantasten. Je moet speciaal vet gebruiken, kranenvet is een heel goed alternatief (de garage verkoopt alleen grote verpakkingen).
Gr. Arjan
cdk (0), 14 jaar geleden
Kranenvet ligt ook bij de DHZ zaken in een kleine tube. (bij Karwei)
2de optie, {pas op: Hier zit patent op}
Om aan de binnenkant van de rubbers, met bv. een dremel en dun zaagfreesje, gleuven te frezen zowel horizontaal als vertikaal , tot net vóór de buitenranden van het rubber, (je krijgt dan eigenlijk kleine blokjes om de stab.stang heen die afzonderlijk van elkaar kunnen veren), en insmeren met siliconenvet. (waarom net voor de buitenrand? dan kan er geen vuil van buitenaf meer bij)
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
Yep, de voordeligste optie.
kleijn (0), 14 jaar geleden
paard en wagen kraakt ook
cdk (0), 14 jaar geleden
'k schaam me wel een beetje om met een auto van 28.000,- zo over een snelheidsdrempel heen moet.
Rbongers2000 (0), 14 jaar geleden
Hij was toen 28K nu is hij minder waard, dan mag hij ook gaan kraken.........
DASA (0), 14 jaar geleden
Heb liever dat 'ie kraakt dan dat 'ie breekt :) En liever dat 'ie piept dan dat 'ie krijst :)
Maar hoe zou het met de TS zijn? Nog last van gekraak?
Want bij warm weer kunnen ze ook kraken en dan zijn bovenstaande tips ook handig.
gr
Danny
cdk (0), 14 jaar geleden
voor dasa,
oud of nieuw, zolang er onderdelen zijn kan alles goed blijven functioneren!
Hangt er maar vanaf hoeveel eisen je stelt.
Hou je van herrie, gewoon je booster wat harder. Geluid in je oren houd dan gewoon een keer op!
DASA (0), 14 jaar geleden
[quote=cdk]voor dasa,
oud of nieuw, zolang er onderdelen zijn kan alles goed blijven functioneren!
Hangt er maar vanaf hoeveel eisen je stelt.
Hou je van herrie, gewoon je booster wat harder. Geluid in je oren houd dan gewoon een keer op![/quote]
Dit probleem is waarschijnlijk vorst gerelateerd en om daarom er gelijk nieuwe veren voor onder te laten zetten lijkt mij een beetje overdreven.
En de radio wat harder zetten?? Als het een mooi nummer is....waarom niet?
Hans0208 (0), 14 jaar geleden
Lazo,
Zoals opgemerkt hebben toch vrij veel auto's hier last van. Is pekelprut. Met dit weer en als het ff niet vriest de onderzijde goed met KOUD water flink afspuiten. Desnoods herhalen.