auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel omega 2.5 TD autom: Vermogen stopt bij 3000 toeren

Bouwjaar: 1997

Beste sleutelliefhebbers,

Mijn Omega (170.000 km gereden) wil niet meer boven de 3000n toeren uitkomen. Dit openbaarde ziich toen ik de auto terugkreeg van een beun die koppakkingen (en afvlakken cylinderkop) had gerepareerd. Hiervoor liep de auto als een zonnetje.

Ondertussen van alles geprobeerd en heel regelmatige klant geworden van Opel.
Timing is gecontroleerd (nokkenas, aandrijfketting en brandstof). ECR-pijp is al tweemaal gebroken en vervangen. Autom. transmissie is gecontroleerd en goed.
Opel denkt aan een kapotte brandstofpomp e/o stuurhuis. Baseert dit op foutcodes. Zij raden mij reparatie af, gezien de enorme kosten.
Iemand nog alternatieve oplossingen? Of betaalbare sleuteladresjes en tweedehands onderdelen (brandstofpomp, software stuurhuis)?

Groeten,
Loui

Geplaatst door

Loui (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet je de foutcodes ook??? overigens zo zie je maar weer...goedkoop kan ook duurkoop worden.

Opeltje 0
badge

21 jaar

Ja, ja, wijze lessen en zo, ik eb allang spijt
Volgende foutcodes doorgekregen:
44 laaddruk Turbo
34 Injector timing
96 EGR klep

De laatste 2 kunnen volgens Opel duiden op fouten in stuurhuis danwel brandstofpomp. De eerste zou met vervanging EGR-pijp zijn opgelost.

Loui 0

21 jaar

ik denk dat er allerlei vacuum slangen zijn verwisseld. iedergeval die van de laaddruksensor en egr besturing....


het is maar een gokje....

Opeltje 0
badge

21 jaar

Opeltje,
Dat is geen slechte gok. Inderdaad waren de slangen omgewisseld. Had Opel destijds al geconstateerd. Helaas, was het probleem nog niet verholpen. Thans is nog 1 foutcode (ik geloof nr 34) hardnekkig actief. Brandstofpomp is waarschijnlijk niet in orde. Verstuivers zijn gaan lekken, kortom deep trouble!
Nu heeft Opel uit een intern schrijven opgeduikeld dat cilinderkoppen van dit type motor (X 25 DT) niet mogen worden gevlakt. Dit is wel gebeurd, en wel 15/100 mm. Vermoeden is dat dit kleine verschil de grote problemen veroorzaakt. Ook die met de brandstofpomp.

Wie o wie kan dit bevestigen of ontkennen?

Wie weet of je vervolgens ongestraft de cilinderkop kunt vervangen? Er is ondertussen circa 10.000 km gereden "in deze toestand".

Loui 0

21 jaar

ik durf je niet te zeggen of dit zo is.. maar het zou maar zo kunnen. maar of dit deze problemen mee kan brengen.....wie heeft er eens een kop laten vlakken van deze motor???

Opeltje 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.