close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra f: vermogen verlies

Bouwjaar: 1994

ik heb de koppakkig van mn astra 1.8 16v (c18xe) vervangen.
maar het nu of ik vermogen verlies heb. de merk tekens vallen wel samen op het blok en deksel. ik heb wel een orginele koppakking gebruikt en natuurlijk nieuwe bouten.ik vand dat de auto niet meer zo hard trekt als ik het gas ineens intrap..
heeft iemand een oplossing of verklaring??

Geplaatst door

bennie1066 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer of je wel alle slangetjes zoals de vacuum enz. hebt aangesloten. Is je rotorkap en rotor van je onsteking goed? En zit je koppakking dicht?

ab_kulker 0

20 jaar

ik heb een DIS onsteking. dus geen rotor meer . en ik heb alle slangen en klemmen aangesloten. en hoe controleer ik of de kop nu dicht is dan? voor de rest loopt hij wel mooi en rustig geen bijgeluiden enzo.

bennie1066 0

20 jaar

Comp.resetten?!.....Is je luchtfilter schoon??!!

Mvg General Motors

ik heb de luchtfilter idd schoongemaakt en ik heb de accu een hele tijd los gehad ik weet niet of de comp.zich daar ook mee reset. zo niet kun je me vertellen hoe ik die dan reset??

bennie1066 0

20 jaar

Door de accu een tijdje los te maken, wordt de computer inderdaad automatisch gereset. Kan zijn dat de computer nu eerst opnieuw moet worden "ingeleerd".

Mvg General Motors

dat zou mijn probleem oplossen .. maar leert hij zelf dan weer de hoeveel heid lucht en brandstof en nodig is?? en hoe lang kan dit duren?
dan je wel voor je snelle reacties

bennie1066 0

20 jaar

maar is het dan ook mogelijk dat hij te veel of te weinig brandstof krijgt?? door dat misschien de kop iets hoger of lager zit dan voor heen? of is dit niet mogelijk. en is dit op te lossen? net zo als mijn vraag hierboven?

bennie1066 0

20 jaar

De computer "leert" dan opnieuw zijn parameters in.Dit duurt op zich niet lang(20 minuten).
Dat de kop iets hoger of lager kan zitten lijkt me onwaarschijnlijk mits je de orginele pakking hebt gebruikt.

Wat ook nog een oorzaak kan zijn voor vermogensverlies is nl.dat de uitlaat ergens een gedeeltelijk verstopt zit(katalysator wil hier wel eens de boosdoener van zijn).
Of dat er tijdens montage misschien een klep beschadigd is gerakt (of dan al wel niet was.

Ik hoop dat je hiermee weer verder komt.

Mvg General Motors

ik heb idd een orginele pakking ertussen. maar we hebben de kop nageken en konden geen rare dingen vinden. maarvoor de vervanging had ik nergens problemen mee hij trok als een beest ook in de lage toerentallen. maar nu niet meer. en die 20 minuten zijn echt al lang om maar het word niets beter..
hoe is het nu te controleren of de kop nog lek is.. zonder dat alles er weer af moet.

bennie1066 0

20 jaar

als ge uw cilinderkop kop heb laten vlakken moe ie zeker nie minder rijden want hoe kliener compresie ruimte hoe beter .controle is makkelijk verbruikt het water?heb je soms witte uitlaat gassen?test de compresie van de cilinders als je 2 naast elkaar liggende cilinders hebt die onder de normale compresie druk zit kan het zijn dat je met lichte barstjes in je cilinder kop zit dan moe je alles trug uitgooien.zolang da je deze problemen niet hebt zit het volgens MIJ goed met de pakking

1 test kun je doen door midel van de motor te starten en koelvloeistofdop los te draaien.dan vervolgens met een zaklamp controleren of er geen luchtbelletjes omhoog komen(doe dit wel met behulp van een verhoogd toerental(ca 3000 tot 4000 is ruim voldoende om dit te bepalen).

Overigens wat comprssie betreft :(Deze mag nooit te hoog worden door middel van afvlakken)omdat motor dat gaat detoneren en dit niet meer terug kan corrigeren.

Mvg General Motors

oke dan ga ik bovenstaande vandaag ff controleren. ik laat het weten. moet alleen even een compressie meter zien te regelen..

bennie1066 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.